Soru Kurul Toplantı Defteri

Konu, 'Diğer İş Sağlığı ve Güvenliği Dokümanları' kısmında Ahmet AZAK tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. erhann

    erhann TÜİSAG Üyesi



    3 otokopyalı olan tespit ve öneri defteri var bende. ben iş bittikten sonra onaylatılacağını düşünüyordum ama haklısınız mantıklı olanda önceden onaylatılması. bir de defterin sayfalarında zaten tek tek kaşe ile sayfa numaraları verilmiş durumda şu an o yüzden sayfa kaybolma derdi olacağını düşünmüyorum. ayrıyeten bir de kurul karar defteri mi tutmak gerekmektedir? teşekkürler barkan bey



     
  2. tacar

    tacar TÜİSAG Üyesi



    sayfa numaralarının verilmiş olması gerçketen önemli numarasız olduğunda aradan kaybolduğunda anlaşılmıyor. Kurul defteri de Onaylı Defter de numaralı olmalı, kafamız rahat olur en azından. Kimse aradan birşey koparamaz, koparsa da anlaşılır.



     
  3. REFİKABEYAZADAM

    REFİKABEYAZADAM TÜİSAG Üyesi

    NASIL VE NERDEN ALICAM BU DEFTERİ

     
  4. Görkem DEMİRÖRS

    Görkem DEMİRÖRS TÜİSAG Üyesi

    kurul defteri diye birşey yok . tespit öneri defteri var. kurul için kurul toplantı tutanağı hazırlarsınız ve imzalatırsınız yetkili kişilere



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. REFİKABEYAZADAM

    REFİKABEYAZADAM TÜİSAG Üyesi

    tesbit ve öneri defterini nerden temin edicez

     
  6. Görkem DEMİRÖRS

    Görkem DEMİRÖRS TÜİSAG Üyesi

    REFİKABEYAZADAM bu yazıya teşekkür etti.
  7. REFİKABEYAZADAM

    REFİKABEYAZADAM TÜİSAG Üyesi

    bunu aldıktan sonra notere onaylatılacak öyle mi

     
  8. Görkem DEMİRÖRS

    Görkem DEMİRÖRS TÜİSAG Üyesi

    aynen öyle :)

     
    REFİKABEYAZADAM bu yazıya teşekkür etti.
  9. dilekaltinok

    dilekaltinok TÜİSAG Çalışma Birimi TÜİSAG Çalışma Birimi

    Kurul için defter tanımlaması yok, ama Tespit ve öneri defterinizin olması lazım.
    şöyle ki İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliğinde illa ki Noter'e onaylat demez. çalışma ve iş kur ile Genel Müdürlük bedavaya onaylar, noter paralıdır.

    (3) Onaylı defter işyerinin bağlı bulunduğu Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri, Genel Müdürlük veya noterce her sayfası mühürlenmek suretiyle onaylanır.

     
    REFİKABEYAZADAM bu yazıya teşekkür etti.
  10. ruayha

    ruayha TÜİSAG Üyesi

    Kurulun zorunlu olduğu işyerinde tutanakla beraber, onaylı defter de zorunlu mu

     
  11. ahmet ahmetoğlu

    ahmet ahmetoğlu TÜİSAG Üyesi

    Onaylı defter (tespit ve öneri defteri) hayati önemdedir, bunu alın ve gerekli gördüğünüz, düzeltilmesini istediğiniz eksiklikleri, bu deftere yazın

     
  12. sdt.dml

    sdt.dml TÜİSAG Üyesi


    İş güvenliği uzmanının tam zamanlı çalışma zorunluluğu olmayan işyerlerinde ise kurul sekretaryası; insan kaynakları, personel, sosyal işler veya idari ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi tarafından yürütülür. İsg Kurulları hakkında yönetmelik madde:6 -(2)

     
    ATURAN bu yazıya teşekkür etti.
  13. ATURAN

    ATURAN TÜİSAG Üyesi

    Yönetmeliğin son haline göre yukarıda olduğu gibidir...
    Bazen eski duruma göre yazdıklarımız karşımıza çıkıyor...:)

     
  14. okaliptus

    okaliptus TÜİSAG Üyesi

    Maden Müh. odası (tüm şubelerinden) 15 tl. ye temin edebilirsiniz. Boşa kazıklanılmasın.
    TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
    MEŞRUTİYET CADDESİ No:19 KAT:6-7-8 KIZILAY / ANKARA
    TEL: 444 8 666 FAKS:(+90) 312 417 86 21
    E-POSTA: mmo@mmo.org.tr

    netten şube adres tel. de bulunabilir.

     
  15. okaliptus

    okaliptus TÜİSAG Üyesi

    Eğer işveren imzalamasa da herhangibir kaza vb. durumda hukuksal süreç başlayacak olsa benim imzam tek başına yeterli midir?

     
  16. Emre Tavşan

    Emre Tavşan TÜİSAG Üyesi

    İŞ GÜVENLİĞİ TESPİT VE ÖNERİ DEFTERİ - ONAYLI DEFTER ve ÖNEMİ
    Makale: Emre Tavşan – 10.02.2013


    İş Güvenliği Uzmanı ve İş Yeri Hekimleri için bir sigorta görevi gören İş Güvenliği Tespit Ve Öneri Defteri - Onaylı Defter 27 Kasım 2010 tarihinde çıkan İş Sağlığı Ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği ile hayatımız girmiştir.



    Bu tarih İş Güvenliği Tespit Ve Öneri Defteri - Onaylı Defter için bir milat olsa da bir ilk değildir zira 12.09.1974 Tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Yapı İşlerinde İşçi Sağlığı Ve İş Güvenliği Tüzüğü’nde bahsedilen “Yapı İş Defteri” onaylı defterin temelini oluşturmaktadır. Halen yürürlükte olan bu yönetmeliği okuduğunuzda, Madde 5 te yapı iş defterinin tıpkı “İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defter” gibi aynı özelliklere sahip olduğunu ve aynı amaç ve gaye için tutulması gerekliliği yazılmaktadır. Tüzüğü okuduğunuzda dikkat çeken diğer bir hususta, görülen tüm aksaklık ve sorun teşkil edecek durumların, risklerin “Yapı İş Defterine kaydedilmesinin istenilmesidir.


    “İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defter” ile ilgili 29 Aralık 2012 tarihli İş Sağlığı Ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği’nde kullanım ile alakalı Tüzükteki kadar detay verilmemektedir fakat Yapı İşlerinde İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Tüzüğü’nü referans aldığımızda İş Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defterin, ne kadar fonksiyonel olduğu anlaşılmaktadır


    29.Aralık.2012 tarihinde 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu altında çıkanİş Sağlığı Ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği’nde onaylı defterden bahsedilmektedir. Bu yönetmeliğin Madde 7 de geçen (3) Onaylı defter işyerinin bağlı bulunduğu Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri, Genel Müdürlük veya noterce her sayfası mühürlenmek suretiyle onaylanır. (4) Onaylı defter yapılan tespitlere göre iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ile işveren tarafından birlikte veya ayrı ayrı imzalanır. Onaylı deftere yazılan tespit ve öneriler işverene tebliğ edilmiş sayılır.


    Görüldüğü “İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defter İş Güvenliği Uzmanı ve İş Yeri Hekiminin İşverene yapması gerekenleri, riskleri, aksaklıkları tebliğ ettiği söylediği çok önemli bir argumandır.
    Bu defter, esasında atalarımızın çok veciz bir sözünü aklıma getiriyor “ Söz uçar, yazı kalır” bu atasözü ışığında düşündüğümüzde “İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defterin önemini ve değerini anlayabiliyoruz.


    İş Yerlerinde görev yapan tüm İşyeri Hekimi ve İş Güvenliği Uzmanları bir senaryo oluştursunlar kafalarında düşünsünler ki şu anda çalıştıkları iş yerlerinde bir sorun yok, kaza yok böyle olduğunda işyeri ile hiçbir sıkıntı olmayacaktır tabii zira iyi günde hiç bir şey sorulmaz ama bir kaza olduğunda ve kazada da kayıplar olduğunda işin rengi ve durumu o zaman değişecektir olay adli bir boyut kazandığında da günah keçisi aranacaktır. İşte, İş Güvenliği Uzmanı ve İş yeri Hekim’leri böyle durumlarda günah keçisi olmamak için “İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defteri fonksiyonel olarak kullanmalı ve kendilerini kurtaracak olanın “İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defter olduğunu bilmelidirler .


    Olay adli mercilere intikal ettiğinde malumdur ki mahkemeler sözden ziyade yazılı delillere, tutanaklara bakarlar ve böyle bir durumda da “İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defter İş Güvenliği Uzmanı ve İş yeri hekimleri için bir kurtarıcı niteliğinde olacaktır.


    Herkesçe malum olan ve 6331 Sayılı İş güvenliği Kanunu’nun da hızlı bir şekilde çıkmasına vesile olmuş 11 işçinin öldüğü Esenyurt’ta ki Çadır yangınında İş Güvenliği Uzmanını “İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defter kurtarmıştır bu yangında İş Güvenliği Uzmanı tutuklanmış ve “İş Sağlığı ve Güvenliği Tespit ve Öneri Defteri – Onaylı Defter sayesinde kendini kurtarabilmiştir.


    Tutuklanan İş Güvenliği Uzmanı Ömer Faruk Gülmez yangından 5 ay evvel yazdığı raporda yangına sebep olan unsurlardan bahsetmektedir, defteri tutacak olan İş Güvenliği Uzmanı ve İş yeri Hekim’lerine fikir olması amacı ile o tutanağı buraya alıyorum.
    * Elektrik kablolarının suyla teması engellenmeli.
    * Yatakhanelerde yeterli hava sirkülasyonunun olmadığı, koğuşta gereğinden fazla insanın yatırıldığı tespit edilmiştir.
    * Elektrikli ısıtıcıların ranzalara bağlı olduğu, her yatağın altında bazıları ekli bir uzatma kablosu olduğu...
    * Koğuşlarda semaverler, televizyonlar, ısıtıcılar, şarj aletleri olduğu tespit edilmiştir.
    * Yangın sırasında acil çıkış kapılarının olmadığı ve yangına karşı hiçbir önleyici önlemin alınmadığı tespit edilmiştir (Yangın tüpleri yok)
    * Banyo ve tuvaletlere giden enerji kablolarının zeminden suların içinden geçerek gittiği tespit edilmiştir. Şantiyanin İş Güvenliği Uzmanı Ömer Faruk Gülmez, 20 Temmuz 2011’de de “Uygunsuzlukların ivedilikle düzeltilmesini rica ederim” diye işverene ilave bir yazıda yazmıştı.


    Bu örnekten sonra Onaylı defterin önemi, mahiyeti, fonksiyonelliği daha iyi anlaşılıyor, gerek İş Güvenliği Uzmanları gerek İş Yeri Hekimleri bu defterin kullanımı ile alakalı azami gayret göstermeli ve Onaylı Defteri aktif olarak kullanmalıdırlar.

     
  17. Emre Tavşan

    Emre Tavşan TÜİSAG Üyesi

    Hem Kocaeli hem de İstanbul Bölge 3 defa aramama rağmen ulaşamadım maalesef.
    Ulaşan ve alan var mı ? Defter numaralı mı ? Birde notere gidip onları tek tek elle yazmak durumunda kalmayalım
    50*3: 150 yaprak az değil. Birde 2 defter varsa o zaman yandığımızın resmidir.

     
  18. rıdvan keser

    rıdvan keser TÜİSAG Üyesi

    iş guvenliği uzmanı sahada gördüğü eksiklikleri bir tutanak halınde yazabilir..

     
  19. Ali Baştuğ

    Ali Baştuğ TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar hala anlamadığım bir nokta var biz alt kurullarla toplanıyoruz ve alınan kararları toplantı tutanağına işliyoruz üyelerin hepiine işveren vekili çalışan temsilcisi vs imzalatıyoruz ve bizde kalıyor bu tutanaklar.Birde risk analizi yapıyoruz tehlike risk risk derecesi sorunun giderilme süresi vs...biz öneri tespit defterini hangi hallerde kullanacaz ne için kullanacaz ne yazacağız bu deftere.Bu biraz şunun için gibi noter tastikli olduğu için ve birer suretleri iş güv uzmanı ve işyeri hekiminde olduğu için bir sorun oluştuğunda işveren bu konu bana tebliğ edilmedi dememesi adına bir defter olarak anlıyorum ben..fakat biz zaten risk değerlendirmesi yapıyoruz ve işveren vekiline imzalatıyoruz neden bir de defter tutuyoruz.Ya da toplantı tutanaklarını bu deftere mi işleyeceğiz anlamadım hala.

     
    Last edited by a moderator: 8 Mart 2016
  20. K.Onur

    K.Onur TÜİSAG Üyesi

    Merhaba,
    Sorunun giderilme süresi=Termin süresidir.risk analizi yapıldı mükemmel.Risk Analizinde belirttiğiniz ciddi ve yakın tehlikeler (ölüm,ciddi yaralanma,uzuv kaybı,yangın,patlama vb) mevcuttur.Bu risk analizi sonucunda bu tehlikeler ile ilgili termin süresine(makul süre=hemendir) uyulmadığı takdirde o belirtilen defteri işveren/işveren vekiline tebliğ edilmiştir mahiyetinde kullanacaksınız.Tabi mevzuatta işiniz bu tebliğ ile sonlanmaz. Bundan sonra izleyeceğiniz yol yönetmelikte açıklanmıştır. Saygılarımla.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica