- Katılım
- 9 Ocak 2013
- Mesajlar
- 1
- Tepki puanı
- 2
- Meslek
- Uzman Adayı (C)
9 kişinin çalıştığı bir büroda risk analizi ve raporu kime düzenletilecek işveren nasıl bir yol izlemeli cevabınız için şimdiden teşekkürler..
Ali bey iş veren tek başına kendi yapamaz.Nejla Hanım, risk analizi konusunda yeni çıkan bir yönetmeliğimiz okumanıza tavsiye ederim, işveren kendide yapabilir diyor. Ancak piyasada OSGB'ler , danışmanlık firmaları yada bireysel İş Güvenliği uzmanları da yapabiliyor. Makul bir fiyatta anlaşabilirseniz sadece risk analizi değil, acil eylem plani ve en azından çalışanlarınızın temel İSG eğitimlerini de almalarını sağlayın ve bir İSG klasörü oluşturun burada saklayın. Benim şahsi fikrim bu yöndedir.
Ferat Bey,Ali bey iş veren tek başına kendi yapamaz.
Risk değerlendirmesi ekibi
MADDE 6 – (1) Risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştirilir. Risk değerlendirmesi ekibi aşağıdakilerden oluşur.
a) İşveren veya işveren vekili.
b) İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.
c) İşyerindeki çalışan temsilcileri.
ç) İşyerindeki destek elemanları.
d) İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlar.
(2) İşveren, ihtiyaç duyulduğunda bu ekibe destek olmak üzere işyeri dışındaki kişi ve kuruluşlardan hizmet alabilir.
(3) Risk değerlendirmesi çalışmalarının koordinasyonu işveren veya işveren tarafından ekip içinden görevlendirilen bir kişi tarafından da sağlanabilir.
(4) İşveren, risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişilerin görevlerini yerine getirmeleri amacıyla araç, gereç, mekân ve zaman gibi gerekli bütün ihtiyaçlarını karşılar, görevlerini yürütmeleri sebebiyle hak ve yetkilerini kısıtlayamaz.
(5) Risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişiler işveren tarafından sağlanan bilgi ve belgeleri korur ve gizli tutar
Yazınıza istinaden yazdım ali bey biliyorsanız iş veren kendi yapabiliyor yerine şu anda yükümlülüğünüz bulunmuyor demeniz daha doğru olmaz mı lütfen bilgilendirmeyi açıklayıcı yapınız. yanlış bilgilendirme yapmayınız. Umarım size açıklayıcı olmuştur.Ferat Bey,
Yönetmelikteki maddeleri hepimiz biliyor ve okuyoruz...!
Atladığınız bir konu var , burada 9 kişinin çalıştığı aztehlikeli bir mali müşavir ofisinden bahsediliyor. Herkesin bildiği üzere 2014 haziran ayından sonra bu işyeri için yasal yükümlülük başlıyor. Şuan için yönetmelikte geçen ekibi kurmak zorunda değildir. Umarım açıklayıcı olmuştur.
Sadece bir çalışanı için bile bu ekip oluşturulmak zorundaysa 5 kişi daha rahat yapar aynı ekibi kullanarak görev vereceksinRisk analizinde iş güv. uz. ve hekimin ikisininde imzası bulunması gerekiyor mu?Sadece uzman imzalı risk analizi geçerli olur mu?Bide acil durum planları içerisinde ilk yardım ekibinin eğitilmesi için( %10)sertifikalandırmak gerekiyor mu?5 kişilik bir ofiste arama kurtarma, söndürme v.s. ekipleri nasıl kuracağız?Değerli cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
Arkadaşlar bireysel olarak iş güvenliği uzmanı bu risk değerlendirmesini yapabilmekiçin illa fatura gerekli mi?
2-3 gün o firmada normal eleman olarak istihdam edilse olmaz mı?
Ferat Bey,
Yönetmelikteki maddeleri hepimiz biliyor ve okuyoruz...!
Atladığınız bir konu var , burada 9 kişinin çalıştığı aztehlikeli bir mali müşavir ofisinden bahsediliyor. Herkesin bildiği üzere 2014 haziran ayından sonra bu işyeri için yasal yükümlülük başlıyor. Şuan için yönetmelikte geçen ekibi kurmak zorunda değildir. Umarım açıklayıcı olmuştur.
Risk değerlendirmesi yönetmeliği Geçici 1. madde;Ali bey iş veren tek başına kendi yapamaz.
Risk değerlendirmesi ekibi
MADDE 6 – (1) Risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştirilir. Risk değerlendirmesi ekibi aşağıdakilerden oluşur.
a) İşveren veya işveren vekili.
b) İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.
c) İşyerindeki çalışan temsilcileri.
ç) İşyerindeki destek elemanları.
d) İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlar.
(2) İşveren, ihtiyaç duyulduğunda bu ekibe destek olmak üzere işyeri dışındaki kişi ve kuruluşlardan hizmet alabilir.
(3) Risk değerlendirmesi çalışmalarının koordinasyonu işveren veya işveren tarafından ekip içinden görevlendirilen bir kişi tarafından da sağlanabilir.
(4) İşveren, risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişilerin görevlerini yerine getirmeleri amacıyla araç, gereç, mekân ve zaman gibi gerekli bütün ihtiyaçlarını karşılar, görevlerini yürütmeleri sebebiyle hak ve yetkilerini kısıtlayamaz.
(5) Risk değerlendirmesi çalışmalarında görevlendirilen kişi veya kişiler işveren tarafından sağlanan bilgi ve belgeleri korur ve gizli tutar
Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !
Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.