Satış Sonrası Servis Istasyonları

Konu, 'İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında' kısmında Reyask tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Reyask

    Reyask TÜİSAG Üyesi



    Merhabalar,
    Sanayi mallarında satış sonrası servis için, tüzel kişilerle sözleşme yapıldığı durumlarda (beyaz eşya vb.), servis istasyonundaki İSİG için yasal olarak imalatçıyı bağlayan herhangi bir sorumluluk var mıdır (İmalatçının İSİG politikası dışında herhangi bir mevzuat)? Bilgisi olanların yardımını rica ediyorum. Tşklr.



     
  2. Reyask

    Reyask TÜİSAG Üyesi



    Konuyla ilgili fikir sahibi olan var mı? Destek olursanız sevinirim. Tşklr.



     
  3. alix

    alix TÜİSAG Üyesi

    Üst İşveren konumundamısınız? SGK sicil no lar farklı mıdır? Verşlen cevaplara göre yükümlülükleriniz değişecektir.

     
    Reyask bu yazıya teşekkür etti.
  4. Reyask

    Reyask TÜİSAG Üyesi

    SGK sicil no.lar farklı; Sanayi bakanlığının mevzuatına göre satış sonra verilmesi gereken montaj, bakım, onarım gibi hizmetler için bir tüzel kişi ile sözleşme yapılmış.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. Reyask

    Reyask TÜİSAG Üyesi

    Hatırlatma! Bilgisi olan var mı?

     
  6. alix

    alix TÜİSAG Üyesi

    4857 ve 6331 e tabi iseniz bu mevzuatlara göre işyeriniz İş Sağlığı ve İş güvenliği ile ilgili çalışmaları yapmak durumundasınız



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. Reyask

    Reyask TÜİSAG Üyesi

    Burada, işyerinin dışında gerçekleşen bir hizmet söz konusu. Örneğin Arçelik beyaz eşya üretimi yapıp satıyor; satış sonrası vermesi gereken hizmetler için de başka bir tüzel kişi ile sözleşme yapıyor (Arçelik servisleri). Bu örnekte servis çalışanlarının isg'sinden Arçelik ne kadar sorumlu olacaktır? Yükümlülükleri nedir? Servisler alt işveren midir?

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica