Sepetli Vinçlerle Çalışmalarda Risk Analizi

Konu, 'Risk Analizleri, Değerlendirmeleri ve Örnekler' kısmında osalman tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. osalman

    osalman TÜİSAG Üyesi



    Arkadaşlar selam,

    Çalıştığım firmada dış cephe cam temizliği tapılıyor. Burada kullanılan sepetli vinç ile ilgili olarak hiç bir yerde belirlenmiş bir standart bulamadım. Yani sepetli vinçler için belirli bir standart varmıdır? yada nelere bakılmalıdır.

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.



     
  2. Fatihtulu

    Fatihtulu TÜİSAG Üyesi



    Bu tip kaldırma araçları inşaat sektöründe de dış cephede çalışma için sıkça kullanılmaktadır. Bunlar için kuran firmadan kurulum talimatı ve onaylı kullanılabilir formu istenmelidir. Ayrıca 3 ayda 1 periyodik kontrolü takip edilmelidir.



     
    Onur Gül ve osalman bu yazıya teşekkür etti.
  3. murat2242

    murat2242 TÜİSAG Üyesi

    Sepetli vinçlerde en çok dikkat edilmesi gereken elektrikle çalışmaması dizel motorla çalışmasıdır.Ayrıca kullananın operatörün belgesi ve 3 aylık periyodik kontrol formu olmalı.Birde çalışanların sepete fazla kişi binmemesi ve sepette bulunduğu sürede emniyet kemeri takması gerekmektedir.Çünkü uzanamadığı yerler oluyor sarkmalar uzanmalar sırasında düşme tehlikesi artıyor.

     
    Onur Gül ve osalman bu yazıya teşekkür etti.
  4. murat2242

    murat2242 TÜİSAG Üyesi

    Ayrıca yapılan iş ağır ve tehlikeli işe giriyor yanlış hatırlamıyorsam.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    osalman bu yazıya teşekkür etti.
  5. osalman

    osalman TÜİSAG Üyesi

    Ben piyasada hiç dizel motorla çalışanına raslamadım. Her yerde kullanılan elektrikli motorlar. Bunu destekleyecek bir dökümanınız var mı? İşin aslı bizim kullandığımız manual paltform. Yani elle çevirmeli olarak çalışıyor. sınıf olarakta Çok tehlikeli sınıfta olduğu aşikar. Ancak bağsettiğim gibi periyodik kontrolleri yapılması yeterli midir? Ayrıca kullanılan çelik halatlar içinde bir belge istenmeli midir?

     
  6. murat2242

    murat2242 TÜİSAG Üyesi

    Aynı sepetli vinçten bahsetmiyoruz herhalde vincin bir resmi varsa onun üzerinde yorum yapabiliriz.













    se



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. osalman

    osalman TÜİSAG Üyesi

    Bahsetmiş olduğum platformlar bunlar. Ancak bizim kullandığımız platform sol taraftaki resimde olduğu gibi el ile kumanda ediliyor.


    1.jpg2.jpg

     
  8. osalman

    osalman TÜİSAG Üyesi

    Msjı gönderince üstte kaldı :)

     
  9. murat2242

    murat2242 TÜİSAG Üyesi

    Dizel olanı mutlaka vardır.Ama illa elektirkli ise 1 yıllık topraklama kontrolü raporu kaçak akım rolesi ve 3 aylık periyodik kontrol raporu olması lazım.Birde boydan uzanan bir çelik halat çelkilip yatay yaşam hattı oluşuturup bu halata emniyet kemerinin karabinası bağlanarak çalışılmalıdır. Hatta şok emici kullanılmasında fayda var.Yapılacak test raporlarında zaten nelerin olması gerektiği yazılacaktır.

     
    osalman bu yazıya teşekkür etti.
  10. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi

    Öncelikle sepeti kuran firma kullanacak çalışanlara nasıl kullanılması gerektiğine dair eğitim vererek kayıt altına almalı. Ayrıca çatıda sepeti tutan ağırlıklardan ayrı sağlam bir yer ankraj alınarak aşağı doğru düşey hayat hattı hazırlanarak halat tutucular kullanılmalı. Emniyet kemerlerinin lanyardları da bu halat tutuculara bağlanmalı.

     
    osalman bu yazıya teşekkür etti.
  11. Fatih ÖZKAN

    Fatih ÖZKAN TÜİSAG Üyesi

    *İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ TÜZÜĞÜ
    ...
    YEDİNCİ BÖLÜM
    Kaldırma Makinalarında Alınacak Güvenlik Tedbirleri
    Madde 373-437 arası
    ...

    Aradığınız standartları yukarıda belirttiğim tüzükte, yine belirttiğim maddelerde bulabilirsiniz.

    İyi çalışmalar. Saygılarımla

     
    osalman bu yazıya teşekkür etti.
  12. osalman

    osalman TÜİSAG Üyesi


    Fatih Bey,

    Yardımnız için ayrıca teşekkürler. Fakat yanlış ise düzeltin, İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ TÜZÜĞÜ mevzuat bankta HÜKÜMSÜZ olarak gözüküyor. Geçerliliği var mı hala sizce. Eğer yok ise biz bunula ilgili tanıma nereden ulaşmamız gerekir.

     
  13. Fatih ÖZKAN

    Fatih ÖZKAN TÜİSAG Üyesi

    Aşağıdaki bağlantıdan bakılınca ben yürürlükte olmadığı ile ilgili bir uyarıya rastlamadım.

    Yeni kanuna göre yönetmelikler yayınlanıncaya kadar eski yönetmeliklerin geçerliliğini koruyacağı 6331 sayılı kanunda belirtilmişti. Bu konuda yeni kanuna göre yapılan bir düzenleme olmadığı olmadığı için bu tüzüğün maddelerinin de geçerli olacağını düşünüyorum. Bilgisi, düşüncesi olan arkadaşlardan da yorum bekleyelim. Saygılarımla

    http://www.mevzuat.gov.tr/Tuzukler.aspx
    77583
    İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ TÜZÜĞÜ
    TüzükTertip: 5resmi gazete Tarihi: 11.01.1974Sayısı: 14765


     
    osalman bu yazıya teşekkür etti.
  14. Fatih ÖZKAN

    Fatih ÖZKAN TÜİSAG Üyesi

  15. mühendis85

    mühendis85 TÜİSAG Üyesi

    Sepet üzerinde çalışma yapılırken emniyet kemerini sepetin ankrajına takmak doğru mu sizce ?

     
  16. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi

    Yukarıdan aşağı bir düşey hayat hattı kullanılması en doğrusu fakat olmadığı durumlarda sepetin ankrajına takmak da sepetten aşağı düşmeleri biraz önleyebilir ama çok da sağlıklı bir uygulama değil.

     
    mühendis1985 bu yazıya teşekkür etti.
  17. mühendis85

    mühendis85 TÜİSAG Üyesi

    Cevap için teşekkürler ediko. Hayat hattı sabit merdivenlere uygulanabiliyor diye biliyorum. Örneğin kule vinç merdiveni ya da cephede sabit merdiven varsa bu tür alanlarda kullanılıyor. Hayat hattını sepetli vince nasıl uyguluyorsunuz. Ya da uygulayan arkadaşlar var mı ?

     
  18. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi

    Sepetin asıldığı kattan veya çatıysa çatıdan sepetin bağlantıları dışında sağlam bir noktadan. Kolon veya kiriş gibi bir noktaya en az 16lık (bunun standartı yok biz böyle kullanıyoruz) polyester halat bağlanarak cepheden aşağıya çalışan sayısı kadar halat sallanır. (Tek halata bir kaç kişi bağlamak sağlıklı değil). Halatlar üzerine halat tutucu (rope grabber) denen ekipman alınarak takılır ve emniyet kemerlerinin lanyardları bu halat tutuculara takılır. halat tutucu aşağı yukarı giderken senle beraber gelir ama hızlı bir harekette ipe kendini kilitleyerek düşmeyi engeller. Fotoğrafını şuan bulamadım ama bulduğumda ayrıca paylaşırım.

     
    mühendis1985 bu yazıya teşekkür etti.
  19. veli mutlu

    veli mutlu TÜİSAG Üyesi

    ASMA İSKELE VE HAREKETLİ
    PLATFORMLARDA İSG TALİMATLARI

    1.
    Asma iskelelerin ve hareketli platformların altında hiç kimse bulunmayacak, söz konusu alan korkuluk veya fiziki bariyerle sınırlandırılmış olacak, platform hareket ederken bu alana girişe müsaade etmeyecek şekilde sistemi durduran otomatik kapı şalteri olacaktır.

    2. İskele veya platform üzerinde çalışan işçiler baret, paraşüt tipi emniyet kemeri (askı tertibatından ayrı bir yere bağlanmış dikey yaşam halatına bağlı) ve çelik burunlu ayakkabı kullanacaktır.

    3. İskele ve platformların, en az 90 cm yükseklikte ve 10 cm yüksekliğinde eteklikli korkulukları olacak ve bu korkuluklar çalışma esnasında yerlerinden kesinlikle çıkarılmayacaktır. Korkuluklar, en çok 2 metrede bir dikme konulmak suretiyle tabana veya elverişli diğer bir yere sağlam bir şekilde tespit edilecek ve üst seviyesi ile taban arasındaki mesafenin yarı hizasına da bir ara korkuluk çekilecektir. Korkuluğun tümü, herhangi bir yönden gelebilecek en az 100 kilogramlık bir yüke dayanabilecek şekilde yapılacaktır. Ahşap korkulukların tırabzan ve dikmeleri, en az 5x10 santimetrelik latadan ve ara korkuluklar ise, en az 5x5 santimetrelik kadrodan veya 2,5x10 santimetrelik latadan yapılacaktır. Metal borulu korkulukların tırabzan veya dikmeleri, en az 1 1/4 parmak ve ara korkuluklar ise, en az (1) parmak borudan yapılmış olacaktır. Platformlardan kata geçişlerde de yan boşlukların korkulukları bulunacaktır. Platformun hareket halinde kapıları açılmayacak aksi halde durdurucu şalteri devreye girecektir.

    4. Metal profilli asma iskeleler, kullanım amacının dışında yük asansörü olarak kullanılmayacaktır. Kullanımında bakiye riskler var ise eğitimli görevliler tahsis edilmiş olacaktır.

    5. Platform ve iskeleler kontrolsüz olarak askıda bırakılmayacak, çalışmanın olmadığı zamanlarda mutlaka zemine kadar indirilecektir.

    6. Asma iskele ve platformlara, öngörülen maksimum yükün üzerinde yükleme yapılmayacak, maksimum taşıma kapasiteleri okunur şekilde üzerlerinde yazılı olacaktır.

    7. Üzerlerinde çalışacak işçi sayıları iskele veya platformların büyüklüklerine göre ayarlanacak, çok fazla işçi bulundurulmayacaktır.

    8. Asma iskelelerde ve hareketli platformlarda işçi sayısı kadar düşey can halatı bulundurulacaktır. Düşey yaşam halatları, platform ve iskelelerden bağımsız olarak çatı parapetlerine ankrajlanacak ve haftalık olarak kontrolleri yapılacaktır. Platformda ve iskele üzerinde çalışan işçiler paraşüt tipi emniyet kemerlerini bu halatlara bağlayacaklardır.

    9. Asma iskeleler tamamen dik olarak çalıştırılacak, farklı açılarda çalıştırılmayacaktır. Asma iskelelerde ve platformlarda gerekli uyarı levhaları asılacaktır.

    10. Asma iskelelerin ve hareketli platformların 3 ayda bir kaldırma testleri yetkili bir teknik elemana yaptırılacak ve bunlarca onaylanmış test raporları şantiyede muhafaza edilecektir. Bu kontrol ilk kurulumda ve her yer değiştirmede yenilenerek raporun bir örneği İSG Birimine verilecektir.

    11. Hareketli platformların aşağı ve yukarı hareketleri esnasında sesli sinyal veren uyarı sistemleri çalışır durumda olacaktır.

    12. Çelik ray veya halatlar üzerinde hareket eden motor tahrikli hareketli platformlar kaçak akımlara karşı gövde koruma topraklamasına tabi tutulmuş olacak, ayrıca bunların enerji nakil hatlarına temasları söz konusu ise bu durum kurulum yapılmadan önce iyice etüt edilmiş olacaktır.

     
    zeki AVŞAR ve Turgay ÖZTEL bu yazıya teşekkür etti.
  20. phicagorian

    phicagorian TÜİSAG Üyesi

    10. Asma iskelelerin ve hareketli platformların 3 ayda bir kaldırma testleri yetkili bir teknik elemana yaptırılacak ve bunlarca onaylanmış test raporları şantiyede muhafaza edilecektir. Bu kontrol ilk kurulumda ve her yer değiştirmede yenilenerek raporun bir örneği İSG Birimine verilecektir.

    Veli hocam şu an baktığım bir şantiyede yukarıdaki madde deki durumla karşı karşıyayım. Bahsettiğiniz gibi " Bu kontrol ilk kurulumda ve her yer değiştirmede yenilenerek raporun bir örneği İSG Birimine verilecektir" ibaresini kabul ettirebilmek adına yasal bir dayanak varmıdır. Birde burada bahsi geçen teknik elemandan kasıt yetkili makine mühendisi mi?

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Üyelerimiz bu sayfayı aşağıdaki aramalarla bulmuştur :

  1. sepetli araç periyodik kontrolü uygunsuz ise

Yandex.Metrica