- Katılım
- 19 Ağu 2013
- Mesajlar
- 24
- Tepki puanı
- 7
- Medeni hal
- Bekar
- Meslek
- Uzman (A)
Merhabalar,
1- A firması ( az tehlikeli sınıf 12 çalışan) çalışanlar idari bina içerisinde ofis faaliyetleri yürütmektedir. Kendine ait SGK sicil no mevcut.
2- Yine A firmasının bir diğer SGK sicili açılmış işyeri ( çok tehlikeli sınıf 100 çalışan) çalışanlar ; yukarıda bahsi geçen idari binaya haftada 2-3 defa evrak teslimi, yakıt ikmali ,araç park etmek için uğramaktadırlar . Asıl işlerini icra ederken şirket araçları ile seyahat halinde bulunma ve kendi uzmanlık alanlarında çeşitli firmalara 2-3 saat süren teknik destek -bakım onarım yapmaktadırlar yani zamanlarının neredeyse tamamı işyeri olarak tabir edilen yerin dışında geçmektedir.
3- B firması kendine ait binası var ( atölye) (tehlikeli sınıf 9 çalışan) A firmasının araçlarına bakım hizmeti veriyor , B firmasının faaliyetini sürdürdüğü atölye ile A firmasının idari binası arasında araç park alanı bulunuyor , B firması çalışanlarının A firmasının araç park yerini kullanma; burada bakım onarım yapma gibi işler , A firmasının idari binasının yemekhane ,duş vb. bina eklentilerini kullanma durumu mevcuttur.
Bu hususlar göz önüne alındığında sanıyorum A firması ile B firması için ortak bir acil durum planı hazırlanması gerekmektedir. Bu acil durum planındaki müdahale ekipleri nasıl oluşturulacak sayıları ne olacaktır?
Bir diğer konu çok tehlikeli sınıfta yer alan 100 çalışanın işyerinde çok kısa sürelerde bulunmaları , birbirinden farklı işletmelere dağılmaları maksimum 2 kişinin aynı işletmeye gitmesi durumları göz önüne alınırsa bu kişilerin acil durum planında müdahale ekibi içinde bulundurulması mantık çerçevesinde midir?
Yine mevzuata göre bu çok tehlikeli sınıfta yer alan işyeri için her 10 çalışana 1 ilk yardım personeli (eğitim almış-sertifikalı) gerekmektedir, fakat dediğim gibi bu 100/10 = 10 kişinin diğer 90 kişiye ya da A işyerinin ofis personeline yahut B firmasının atölye firmasının çalışanlarına ilk yardım yapma ihtimali hemen hemen yok... Yani 10 kişi eğitim alıp sertifika sahibi olsa ve bunlar ekip içinde görevlendirilse de işlevleri yok ve elbette işyerindeki diğer acil durumlara müdahale ihtimalleri de çok az
bu çalışanların sertifika alma zorunluluğu? acil durum ekiplerin oluşturulmasına etkisi ne olabilir...
Yukarıdaki konularda düşüncelerinizi paylaşmanızı rica ederim.
1- A firması ( az tehlikeli sınıf 12 çalışan) çalışanlar idari bina içerisinde ofis faaliyetleri yürütmektedir. Kendine ait SGK sicil no mevcut.
2- Yine A firmasının bir diğer SGK sicili açılmış işyeri ( çok tehlikeli sınıf 100 çalışan) çalışanlar ; yukarıda bahsi geçen idari binaya haftada 2-3 defa evrak teslimi, yakıt ikmali ,araç park etmek için uğramaktadırlar . Asıl işlerini icra ederken şirket araçları ile seyahat halinde bulunma ve kendi uzmanlık alanlarında çeşitli firmalara 2-3 saat süren teknik destek -bakım onarım yapmaktadırlar yani zamanlarının neredeyse tamamı işyeri olarak tabir edilen yerin dışında geçmektedir.
3- B firması kendine ait binası var ( atölye) (tehlikeli sınıf 9 çalışan) A firmasının araçlarına bakım hizmeti veriyor , B firmasının faaliyetini sürdürdüğü atölye ile A firmasının idari binası arasında araç park alanı bulunuyor , B firması çalışanlarının A firmasının araç park yerini kullanma; burada bakım onarım yapma gibi işler , A firmasının idari binasının yemekhane ,duş vb. bina eklentilerini kullanma durumu mevcuttur.
Bu hususlar göz önüne alındığında sanıyorum A firması ile B firması için ortak bir acil durum planı hazırlanması gerekmektedir. Bu acil durum planındaki müdahale ekipleri nasıl oluşturulacak sayıları ne olacaktır?
Bir diğer konu çok tehlikeli sınıfta yer alan 100 çalışanın işyerinde çok kısa sürelerde bulunmaları , birbirinden farklı işletmelere dağılmaları maksimum 2 kişinin aynı işletmeye gitmesi durumları göz önüne alınırsa bu kişilerin acil durum planında müdahale ekibi içinde bulundurulması mantık çerçevesinde midir?
Yine mevzuata göre bu çok tehlikeli sınıfta yer alan işyeri için her 10 çalışana 1 ilk yardım personeli (eğitim almış-sertifikalı) gerekmektedir, fakat dediğim gibi bu 100/10 = 10 kişinin diğer 90 kişiye ya da A işyerinin ofis personeline yahut B firmasının atölye firmasının çalışanlarına ilk yardım yapma ihtimali hemen hemen yok... Yani 10 kişi eğitim alıp sertifika sahibi olsa ve bunlar ekip içinde görevlendirilse de işlevleri yok ve elbette işyerindeki diğer acil durumlara müdahale ihtimalleri de çok az
bu çalışanların sertifika alma zorunluluğu? acil durum ekiplerin oluşturulmasına etkisi ne olabilir...
Yukarıdaki konularda düşüncelerinizi paylaşmanızı rica ederim.