Soru : Forklift Şarj Alanı Standartlar

Esat ÜN

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Elektirkli forkliftlerin şarj edileceği şarj alanlarının belirli bir standartı var mı bildiğiniz, mevzuatta veya tecrübelerinizde.
-kaç metrekare olacağı
-içinde hangi malzemelerin bulunabileceği
-statik elektrik korunma yolları
gerekli diğer önlemler vs.


ve imkan varsa resimlerde olursa çok iyi olur.

bunu şu nedenle soruyorum; mevcutta 2 forklift için ayrılmış şarj odamız var ancak 2 forkliftlik daha yere ihtiyacımız oldu. böyle bir alan yapmak için gerekler nedir?

fikirlerinizi bekliyorum
 

Mustafa ESEN

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
toplamda 4 foklift, yedek akü aldırtma durumunuz var ise akü fiyatları ile yeni bir akü şarj yeri için harcanacak para (yer imkanını yok ise) bir maliyet karşılaştırması yapmanda yarar var.
 

ertalhamza

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Merhabalar, Forkliftlerin şarj edilebilmesi için mutlaka ayrı odalar mı belirlemek gerekli. Bizde şuan işletme içerisinde tanımladığımız yerlerde şarj ediliyor fakat açığa çıkma olasılığı olan patlayıcı gaz için havalandırma sistemi yada buna benzer bir uygulama gerekiyormuş sanırım. Bununla ilgili yasal bir mevzuat var mıdır acaba?
 

murkiv5555

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
isg tüzügüne yazabilir tam bilemiyorum.dediğiniz uygulama yapılması gerekli ama
 

ozkan284

Üye
TÜİSAG Üyesi
İş sağlığı ve iş güvenliği tüzüğü madde 285-290 arasını inceleyebilirsin.Tüzükte oda içerisinde olma zorunluluğu var.Şarj hanelerde en önemli konu havalandırma.. Mutlaka olmak zorunda. Ayrıca zeminin asite dayanıklı malzemeden yapılmasında fayda olacaktır. Bunun için aside dayanıklı kalekimle seramik zemin en uygun çözüm olacaktır.
 

alix

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
tüzükler haricinde , aku ve piiler ilie ilgili cevre yonetmelıgı ve kısmen tehlıkelı atıklar ve depolanması ıle ılgılı mezvuatları okuyunuz. 90 günden fazla bekeltemezsizn ve üst üste en fazla 5 sıra. düğier bilgilere ılıglı mevzuattan ulasabılırsın.
 

mhatıp

Üye
TÜİSAG Üyesi
EMNİYET TEDBİRLERİ
Aküler şarj işlemi esnasında patlayıcı gazlar çıkarırlar. Şarj işleminin yapıldığı alanlar iyi havalandırılmalıdır.
Akü üzerinde ve çevresinde çalışırken daima koruma gözlüğü takın.
Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Kıvılcım, alev, yanan sigara, kaynak, sürtünme ve statik elektriğin boşalması gibi diğer tutuşturucu etkenleri akülerden uzakta tutun. Aksi taktirde gaz alev alıp, patlayabilir.
Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken ise önce (+) pozitif kutup başını bağlayın.

Şarjda doğrudan devreleri bağlamayın veya sökmeyin. Kıvılcımdan kaçınmak için, kablo başlıklarını bağlarken veya çıkartırken daima önce şarj ve test cihazlarını kapatın.

Sulu aküleri herhangi bir yana 45 °C'den fazla eğmeyin. Aküler ciddi yanıklara sebep olabilecek sülfürik asit içerirler, asit ile temas halinde, temas yerini bol su ile yıkayın. Göze asit kaçması halinde yıkamanın hemen arkasından tıbbi kontrolden geçin.

Donmuş aküyü şarja bağlamadan önce 15°C’a kadar ısınmasını bekleyin.

Akü voltajının doğru yönde olduğunu görmeden araca takmayın.
Aküleri ve elektroliti çocuklardan uzak tutun.

ŞARJ İŞLEMİ
EMNİYET TEDBİRLERİNİ YERİNE GETİRİN
Buşonu (kapağı) açılabilen akülerde şarj süresi 20°C - 35°C arasında bütün hücrelerdeki elektrolit yoğunluğunun 1.280 g/cm3 olmasına bağlıdır. Bu değere erişildiğinde şarj kesilir. Yarım saat dinlendirilen aküde elektrolit seviyesi maksimum çizgisine ayarlanıp üzeri silinerek araca takılır. Sulu şarjlı olarak bekleyen veya müşteriden gelen deşarj aküler şarj seviyelerine göre aşağıdaki çizelgelerde verilen akım ve sürelerde şarj edilirler. Ancak kullanılmış akülerde istenilen yoğunluğa çıkmayabilir. Bu akülerde şarjın son iki saatindeki düzeltilmiş yoğunluk değişmemiş ise yapılan şarj yeterli görülür. Buşonu açılmayan tam kapalı akümülatörlerde, voltaj değerlerine göre şarj uygulanır.
1. Şarj cihazının açık olmadığından emin olun.
2. Aküde şarj seviyesini tespit edin.
3. Aküyü şarj cihazına bağlayın. Pozitif-pozitife, negatif-negatife. Kutup bağlantısını ters yapmamaya dikkat edin.
4. Şarj cihazında özellik ve kullanım talimatına göre istediğiniz akım ve voltaj değerlerini seçip şarja bağlayın.
5. Şarjdan sonra uçları ayırmadan önce ilk olarak şarj cihazının kapatın.
6. İlave şarjın gerekip gerekmediğini tespit etmek için açık devre voltajı ve göz yoğunluklarını ölçün.
Aynı anda ve aynı kapasitede birden fazla aküyü paralel olarak şarj edebilirsiniz.
 

sld_41

Üye
TÜİSAG Üyesi
merhabalar,

akü alanında kullanılması gereken gözlük standardı hakkında bilgi verebilir misiniz?
 

mielcre

Üye
TÜİSAG Üyesi
Elektirkli forkliftlerin şarj edileceği şarj alanlarının belirli bir standartı var mı bildiğiniz, mevzuatta veya tecrübelerinizde.
-kaç metrekare olacağı
-içinde hangi malzemelerin bulunabileceği
-statik elektrik korunma yolları
gerekli diğer önlemler vs.


ve imkan varsa resimlerde olursa çok iyi olur.

bunu şu nedenle soruyorum; mevcutta 2 forklift için ayrılmış şarj odamız var ancak 2 forkliftlik daha yere ihtiyacımız oldu. böyle bir alan yapmak için gerekler nedir?

fikirlerinizi bekliyorum
· Aside dayanıklı tabanı olan özel odalar yada hücreler olmalı

· Havadar, nemsiz ortam ve sıcaklık değişimleri az olmalı,doğal havalandırma tercih edilmeli .

· Pencere, kapı vs. ile havalandırma için gerekli hava sağlanamazsa, akümülatör tesislerinin büyüklüğüne göre kıvılcım yapmayan aspiratör, havalandırma boruları ya da kanalları gibi yapay havalandırma düzenleri kullanılmalıdır.

· Sarsıntıya ve darbelere karşı önlem alınmış ortam olmalı.

· Oda malzemesi elektrolite dayanıklı ve reaksiyona girmeyen olmalı.

· Oda yakınında sıcak baca yada fırın olmamalı.

· Odaya sigara ve açık alev girişi yasaklanmalı.

· Aküler kolay ulaşılır ve havalandırma şekline göre yerleştirilmeli.

· Oda yanında KKT yangın söndürücü olmalı.

· Uyarıcı işaretler olmalı.

· Metal donanımlara topraklama yapılmalı.

· Oda sorumlusu atanmalı.

· Kapılar dışarı açılır olmalı.

· Lambalar exproof ve etanş olmalı

· Tüm aküler şarj odasında doldurulmalı.

· Göz duşu olmalı.

· Anahtar, priz vs. oda dışında olmalıdır.

 

neslihanari

Üye
TÜİSAG Üyesi
bir aküde şarj esnasında oluşan hidrojen gazının hesabını nasıl yapabilirim.

mrb h2 gazının nasıl hesaplandığını değil ama hava giriş çıkışı için gerekli havalandırmayı şu formüle dayanarak hesaplayabilirsiniz ekte birde ing döküman paylaşıyorum bununla ilgili.

Minimum area of inlet/outlet needed = 0.3 x N x I x S cm2

N = number of cells in the battery(ies)
I = the overcharging current (amps)
S = the appropriate dilution factor
 

Ekli dosyalar

  • akü şarj alanı.pdf
    103.9 KB · Görüntüleme: 2,919

Cevre5559

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Anladığım kadarıyla bu hesap ile akü şarj odalarındaki gereken havalandırma açıklığının alanını bulabiliyoruz.
Ekte verdiğiniz dosyadaki örnekte olduğu gibi 24 hücreli bir akünün şarjı sırasında hidrojenin tehlikeli konsantrasyona ulaşmasını engellemek için toplamda 1440 santimetre karelik bir açıklığa (pencerelere) ihtiyaç vardır.
Acaba doğrumu anladım?
 

yakari

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
merhaba,
forklift şarj alanı yanıcı parlayıcı madde stok alanlarından ne kadar uzakta bulunmalı, yakın olmasına sakınca var mı?
bilgi vermenizi rica ederim.
 

d.ipekk

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Şarj olan forkliftlerin depo içinde 3-4 m etrafında herhangi bir yanıcı malzeme bulundurulmamasına ve ateşli çalışma yapılmamasına dikkat edilmelidir.
 

Cevahirim

Üye
TÜİSAG Üyesi
Merhaba arkadaşlar, açık alanda şarj yeri oluştursak yeterli olurmu etrafı komple açık olacak şekilde mevzuat açısından ve güvenlik açısından bir sakınca doğururmu?
 

ozgeozel

Üye
TÜİSAG Üyesi
Arkadaşlar resimdeki araç, akülü forklift mi transpalet mi sizce ?? Bence transpalet çünkü seyyar bir araç
 

Ekli dosyalar

  • Lifter.jpg
    Lifter.jpg
    47.3 KB · Görüntüleme: 516

spider

Üye
TÜİSAG Üyesi
Arkadaşlar resimdeki araç, akülü forklift mi transpalet mi sizce ?? Bence transpalet çünkü seyyar bir araç
1. Seyyar demişsiniz. Bundan kastınız mobil olması ise forklift de mobil değil mi?
2. Eğer üzerinde operatör çıkmadan kullanılabildiğinden dolayı transpalet diyorsanız bu ekipman (adını koyamadık ya) 4 m ye yük kaldırıyor üst rafa koyup oradan alabiliyor yani forklift in yaptığı işi yapıyor.
Transpaletleri biliyoruz nasıl kullanıldığını yükü nekadar kaldırdığını.

Bana göre forklit de değil tranpalet de değil. Piyasada istifleme makinası olarak geçiyor. Akülü ve el ile çalışanları var. Operatör tarafından kullanılmalı ve operatörün ..... sınıfı belgeli olması lazım. ...... yerine G mi yazmalı ?????
 

ozgeozel

Üye
TÜİSAG Üyesi
Seyyar derken kastettiğim forklift gibi değil yani.
Aracı aldığımız firmayla da görüştüm forklift değil istifleme aracı dediler. Bunun için de bir belgeye gerek kalmıyor. Yalnız her araç sorumlu belirlemek doğru olacaktır.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.