İSG Sorunları İle İlgili Tespit Ettiğim Ana Başlıklar
1-) Uzman ücretlerinin uzmanın aldığı riski ve hizmeti karşılıyamaması
2-) İsg tedbirlerleri veya genel olarak isg ile ilgili harcamaların işveren tarafından yüksek bulunması
3-) Uzman ücretinin veya isg hizmetinin doğrudan işveren tarafından karşılanması uzmanın yaptırıcılığını düşürmekte ( iknanın belli bir sınırı olduğunu kabullenelim)
4-) Alınan tedbirlerin hizmet verilen işletmeyle sınırlı kalması isg yi eksik bırakmakta çünkü çevreden bulunan herhangi bir işletmedeki patlama,yangın,gaz sızması,radyasyon vs. gibi durumlar bağlı buluduğun işletmeyi doğrudan etkileyecektir.
5-) uzman,hekim minimum çalışma sürelerinin isg çalışmalarının karşılamayacak düzeyde komik seviyede kalması
.
.
.
ÇÖZÜM: Bu Sorunlar Ancak Bakanlık Tarafından Çözülebilecek Büyük Sorunlar.
Bununda kolay bir çözümü var.Bu sorunların çözümü uzmanın KPSS yoluyla devlet kadrosuna alınmasıdır. Bakanlık sınıf sayısını ikiye indirerek belli bir alan içerisinde kalan yakın noktalardaki işletmelere uzman atayacak uzmanın ücretini kendisi vermekle birlikte kar payı eklemeden(veya düşük oranda tutularak) çıkan toplam gider uzman atanan tüm işletmelere çalışan sayısı ve tehlike sınıfı oranında bölüştürüp bu işletmelerden isg giderleri adı altında vergi yoluyla finanse edebilir.Atamalr uzmanın çalışmalırını kolaylıkla yapabilecek şekilde yeter sayıda olması gerekir.
Buda özel sektöre(osgb) ye oranla isg giderlerini düşürecek,uzmanın düşük ücret alınmasını engeleyecek,uzmanın etkinliğini ve yaptıcılığını artıcak,aynı zamanda çevre işletmeler ortak bir çalışmayala isg yi daha etkin kılacaktır.
Pilot bölge olarak sanayi bölgeleri,avm,pasaj,kooperatif vb yerlerde kolayca uygulanabilir.Geriye kalan az tehlikeli kobi vb. yerlere hizmet alma zorunluluğu getirilmez rd leri osgb lere yaptırabilir.Bu hem devleti hem kobileri hem isg nin butun elemanlar rahatlatacağı gibi isg nın tumuyle devlet tekeline alınmadan hür teşebüs hakkını ihlal etmiyecektir.Aynı zamanda böyle bi durumda iflasa suruklenen bazı osgblerin tazmınat talep edilmesinde önüne geçecği gibi atanmayan uzmanlara özel sektör alternatifi doğuracaktır.
Neden uzman sınıfı ikiye düşürülmelidir?
Böyle bu durumda sanayi bölgeleri çoğunlukla tahlikeli ve çok tehlikeli sınıfa girdiğinden C sınıfı uzmanları mağdur edecektir. C sınıflarının mağdur edilmemesi adına uzman sınıfı A ve B ye düşürülerek tehlikeli ve çok tehlikeli sınıflar devlete az tehlikeli sınıftakiler ise osgblere bırakılmalıdır.
KPSS YAKLAŞIRKEN HERKES İÇİN EN DOĞRUSU BU!!!
DERNEKLERE,BAKANLIĞA,UZMANLARA DUYRULUR!!!