ne tip bir lokomotif kullanılıyor & kime ait (TCDD den kiralanmış da olabilir, alt yüklenicinin de olabilir)
eğer TCDD den kiralanmış bir lokomotif ise Demir yolları sağlık & güvenlik tamimleri var demiryollarının kendisine ait bir iş güvenliği mevzuatı var, onları baz alabilirsin. Müsait bir zamanımda arşivimden bu tamimleri buraya eklerim.
makinayla ilgili en büyük tehlike lokomotifin frenden kurtulmasıdır. Frenden kurtulan bir lokonun önüne geçemezsin
mutlaka park edilen loko el freni çekildikten sonra ağaç takozlarla desteklenmelidir.
kumlamasının ve kum seviyesinin sürekli kontrol edilmesi gerekir yoksa ıslak raya, ota gelirse patenaja girme tehlikesi var;
patenaja giren lokomotif süspansiyonu zayıfsa lokoyu deray eder aynı zamanda apleti de olabilir ki ikisi de büyük sorundur her halükarda lokomotifin tekerlerinin tornaya girmesi gerekir,
deray olmuş bir lokomotifi raya tekrar kaldırmak ta o kadar kolay bir iş değildir.
loko üzerinde çalışanlar & ekip arkadaşları harekete yeni başlamış ya da yükte giden lokoya inip binmeye çalışabilir genelde de yaparlar ki bir müddet sonra ray üstünde çalışanlara bu çok normal gelir.
Eğer demiryollarının değil de özel şirketin lokosu ise bir şey diyemiyorum o konuda.
Dizel lokomotif üzerinde yük vagonlarının fren destek demirleri vardır bogilerin önünde ve arkasında olur. Kolay kırılmaz gibi görünse de kırılır özellikle sürekli yük altında ve sürekli cer fren veriliyorsa. vs. sizin için araştırıcam