- Katılım
- 17 Ara 2010
- Mesajlar
- 3,014
- Tepki puanı
- 3,509
- Medeni hal
- Evli
- Meslek
- Uzman (B)
LPG ikmal istasyonuna sahip akaryakıt servis istasyonlarında, motorlu kara taşıtlarına mazot benzin gibi yakıt dolumunun yanında LPG dolumu da yapılabilmektedir. Söz konusu işletmeler yer üstünde genelde ödemenin yapıldığı alan ile beraber marketin bulunduğu bina ve her türlü yakıt ikmalinin pompalar vasıtası ile yapıldığı sundurmadan oluşmaktadır. Yer altında ise mazot, benzin ve LPG tankları bulunmaktadır. 2006 yılından itibaren yapılan akaryakıt istasyonlarında yer üstünde Mazot veya Benzin muhteva eden akaryakıt tankının bulunmasına izin verilmemektedir. Ancak LPG için benzeri bir kısıtlama mevcut değildir. (Metin içinde anlatılan akaryakıt servis istasyonu, deniz taşıtları için tasarlanmış akaryakıt servis istasyonları için geçerli değildir.) İşbu metin LPG satışı yapmayan ve söz konusu kimyasalı bulundurmayan yakıt istasyonlarının bir genişletmesi, mazot benzin gibi daha sık karşılaşılan akaryakıt istasyonlarına bir ek niteliğindedir.
Akaryakıt dolum işlemi sürekli yapıldığından, risk frekansa bağlı olarak artmaktadır. Ayrıca tesislerin sayısının fazlalığı da düşünülecek olursa kümülatif anlamda risk büyümektedir. Buna ek olarak akaryakıt servis istasyonlarının şehir içinde bulunanları sadece kendisine karşı değil bulunduğu çevreye karşı da sorumluluğu bulunmaktadır. Sahip olduğu akaryakıtın alev alması ve infilak etmesi durumunda, akaryakıt servis istasyonu çok tehlikeli olabilecektir.
Tesiste üretim faaliyeti bulunmamaktadır. Akaryakıt satışı yapılacak yere akaryakıt ana deposundan, yakıt ile dolu tank gelir ve istasyonda bulunan tanklara dolum yapar. Doldurulan "emtea" sonrasında istasyona gelen araçlara ikmal yapılır.
Aşağıdaki metin akaryakıt olarak sadece LPG'yi konu almaktadır.
İş bu metin Anadolu Sigorta ve Anadolu Sigorta Risk Mühendisliği servisinin deneyimlerine bağlı kalınarak derlenmiş olup TS 12820 numaralı "Akaryakıt İstasyonları Emniyet Gerekleri" adlı standardından yararlanılarak oluşturulan metne bir ek niteliğindedir. Metnin devamında hem tarafımızca sigortalanmış LPG bulunduran akaryakıt servis istasyonları vasıtasıyla elde edilmiş tecrübelerden ve TS 11939 numaralı "Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) – İkmal İstasyonu – Karayolu Taşıtları İçin – Emniyet Kuralları" adlı standarttan yararlanılmıştır.
Akaryakıt dolum işlemi sürekli yapıldığından, risk frekansa bağlı olarak artmaktadır. Ayrıca tesislerin sayısının fazlalığı da düşünülecek olursa kümülatif anlamda risk büyümektedir. Buna ek olarak akaryakıt servis istasyonlarının şehir içinde bulunanları sadece kendisine karşı değil bulunduğu çevreye karşı da sorumluluğu bulunmaktadır. Sahip olduğu akaryakıtın alev alması ve infilak etmesi durumunda, akaryakıt servis istasyonu çok tehlikeli olabilecektir.
Tesiste üretim faaliyeti bulunmamaktadır. Akaryakıt satışı yapılacak yere akaryakıt ana deposundan, yakıt ile dolu tank gelir ve istasyonda bulunan tanklara dolum yapar. Doldurulan "emtea" sonrasında istasyona gelen araçlara ikmal yapılır.
Aşağıdaki metin akaryakıt olarak sadece LPG'yi konu almaktadır.
İş bu metin Anadolu Sigorta ve Anadolu Sigorta Risk Mühendisliği servisinin deneyimlerine bağlı kalınarak derlenmiş olup TS 12820 numaralı "Akaryakıt İstasyonları Emniyet Gerekleri" adlı standardından yararlanılarak oluşturulan metne bir ek niteliğindedir. Metnin devamında hem tarafımızca sigortalanmış LPG bulunduran akaryakıt servis istasyonları vasıtasıyla elde edilmiş tecrübelerden ve TS 11939 numaralı "Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) – İkmal İstasyonu – Karayolu Taşıtları İçin – Emniyet Kuralları" adlı standarttan yararlanılmıştır.