- Katılım
- 17 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,288
- Tepki puanı
- 3,349
- Medeni hal
- Evli
- Meslek
- Uzman (C)
ADR'de önemli mesafeler kat edilmesine karşın tehlikeli madde taşıyan araçların karıştığı trafik kazalarında yaşanan ihmaller daha gidilecek yolun olduğunu gösteriyor. Çünkü standartları karşılamayan tankerler, araçlar, eğitimsiz sürücüler bu konuda uluslararası teamüllerin henüz ülke sathında yaygınlaşamaması hem cana hem da mal kaybına sebep olmaya devam ediyor. Uluslararası ADR Eğitmeni ve Danışmanı Alper Özel; kazaların üzerine gidilmesi gerektiğini belirterek "Kazalar varsa ilgili kurumlarda tehlike çanları çalması lazım. Kazalar neden, nasıl olmuş, ihmaller neler? Bunların araştırılması ve giderilmesinin yolu aranmalıdır. Tekrarının olmaması için sistematik bir yapılanmaya gidilmelidir. Tehlikeli madde taşıyan araçların içinde olduğu kazalarda azalma oluyorsa doğru yoldasınız demektir" dedi.
Türkiye'nin ADR serüveni 19901ı yıllarda başladı. 2001 yılında ADR'nin tercümesi ile hayat bulan bu süreç 2011 'deki yönetmelikle ete kemiğe büründü. Sürücü eğitimlerden, belgelendirmeye, araç üretiminden, ambalaja kadar pek çok konuda yol alındı. Ancak ADR ile ilgili kazaların yaşanmaya devam etmesi, gelinen noktanın bu olmaması gerektiğini ortaya koyuyor.
ADR Danışmanı ve Eğitmeni-Uzmanı Alper Özel, Bakanlığın gözünün dışarıda olması gerektiğini belirterek, kazaların ayrıntılı incelenmesi gerektiğini dile getirdi. Özel; "Bu incelemeler sonucunda önemli geliştirme ve düzenleme yapma fırsatı oluşur. Bunu da eğitim müfredatınıza ve yönetmeliklerinize yansıtırsınız" dedi. Özel, son olarak Balıkesir'de dinamit yüklü aracın kazanın ardından bu fotoğrafın Türkiye'ye yakışmadığını vurguladı.
Yazının devamı aşağıda yer almaktadır.

Türkiye'nin ADR serüveni 19901ı yıllarda başladı. 2001 yılında ADR'nin tercümesi ile hayat bulan bu süreç 2011 'deki yönetmelikle ete kemiğe büründü. Sürücü eğitimlerden, belgelendirmeye, araç üretiminden, ambalaja kadar pek çok konuda yol alındı. Ancak ADR ile ilgili kazaların yaşanmaya devam etmesi, gelinen noktanın bu olmaması gerektiğini ortaya koyuyor.
ADR Danışmanı ve Eğitmeni-Uzmanı Alper Özel, Bakanlığın gözünün dışarıda olması gerektiğini belirterek, kazaların ayrıntılı incelenmesi gerektiğini dile getirdi. Özel; "Bu incelemeler sonucunda önemli geliştirme ve düzenleme yapma fırsatı oluşur. Bunu da eğitim müfredatınıza ve yönetmeliklerinize yansıtırsınız" dedi. Özel, son olarak Balıkesir'de dinamit yüklü aracın kazanın ardından bu fotoğrafın Türkiye'ye yakışmadığını vurguladı.
Yazının devamı aşağıda yer almaktadır.

