Alt Işverenlerin Yapmaları Gereken Risk Analizleri

Konu, 'Güncel Tartışma Konuları' kısmında krmbz tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi



    Shakan, üst işveren ya da ana iş verenin de bunların yapılıp koordine edilmesinden dolayı sorumluluğu bulunmakta sonuçta sahanın asıl sahibi ana işveren. Olabilecek olumsuz bir olay her türlü ana işverenin sorumlu olduğu bir alanda gerçekleşiyor.



     
  2. s.ay

    s.ay TÜİSAG Üyesi



    Evet konuyla ilgili yönetmelik var ama maalesef çok yüzeysel. İş pratiğe geldiğinde asıl işveren gerçek anlamda koordinasyon sağlayamadığından her şey çorba gibi şu anda. Olayın netlik kazanması için daha detaylı ve somut bir yönetmelik gerekmez mi?



     
  3. Emine ERTAÇ

    Emine ERTAÇ TÜİSAG Üyesi

    Dilek hanım şuanda ben de bir güvenlik şirketinin risk analizi yapmam gerekiyor ne yapmam gerektiğini bilemiyorum yardımcı olursanı çok sevinirim :)

     
  4. isgmavi

    isgmavi TÜİSAG Üyesi

    Çalıştığım şirket bir çimento fabrikasının kontrol kumanda panolarını yapıyor. Çimento fabrikası yeni kuruluyor. Üretim yapmaya yeni başladı. Orada şirketimizin 17 personeli çalışıyor. Şimdi risk değerlendirmesini, acil durum planlarını vs alt işveren olarak bizde yapmamız gerekecek. Panolar fabrikanın heryerinde var. Çimento fabrikasının heryeri ve her durum için risk analizi yapmamız mı gerekeck? Aynı durum acil durum planları için de geçerli? Geçici olarak 6 ay- 1 sene çalışan her işyeri için bunu yaparsak maliyet yükü çok oluyor.
    Sürekli yeni iş alıyor. İş aldığımız yerlerde çok tehlikeli sınıflarda. çimento fabrikaları, termik santraller, hidroelektrik santraller gibi... en azndan bir süre sınırı konulması gerekmez mi?



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. jeolog005

    jeolog005 TÜİSAG Üyesi

    Bende aynı durumdayım o yüzden konu ilgimi çekti;

    Benim çalıştığım şirkette bütün iş yerleri kamu kurumlarından ihale alıyor ve güvenlik, temizlik, veri, girişi vb. işleri yapıyor.

    Ben işe başladığımdan beri şu yolu izliyorum.

    Gidip önce yöneticiyle konuşuyorum daha sonra bir çalışanla binayı geziyorum, diğer çalışanlarla konuşuyorum tehlikeleri, ramak kala olayları falan soruyorum. Daha sonra fotoğraflarını çekip binanın genelinde ana konularla ilgili yüzeysel bir risk değerlendirmesi yapıyorum. Ve özellikle kendi personelimizin kullandığı ekipmanla, dinlenme yeri ile veya çalışma yeri ile ilgili değerlendirmem daha detaylı oluyor. Daha sonrada işveren ben birde elemana imzalatıp üst yazı ile kuruma veriyorum.

    Kurum yöneticileri değerlendirme yaparken kolaylık gösteriyorlar fakat, risk değerlendirmelerini yeni gönderdim. Mesela kendi binasında demirbaş olan ve benim personelimin kullandığı çamaşır makinelerinin değişmesi/revizyonu gerektiğini yazdım. Çünkü makinelerin kapaklarında koruma falan yok içerisindeki kazan dönerken kapağı açabiliyorsunuz. Ben onu oraya yazarak alt işveren olarak kendi üzerime düşeni yaptım, şimdi üst işverene düşen gidip gerekeni yapmaktır.

    Ama bazen çok mantıksız şeyler oluyor. Şimdi hastanede temizlik personeline Acil durum eylem planı hazırlamak bana çok saçma geliyor. Bunu bence üst işverenin hazırlayıp alt işverenlere de görevler vermesi lazım. Ama dediğiniz gibi kurumlarda ne bu konuyu bilen var ne de yapmak için bir çaba var.

    ÇSGB'dan yazı gidiyor kuruma, yazıya bir üst yazı yazıp gereği diye gönderiyorlar alt işverene.

    Bir iş yerimizde bir şehirde ayrı ayrı 81 tane okulda 120 tane personel çalışıyor.
    Başka bir iş yerimizde 72 ilde 160 tane personel çalışıyor.

    Bunlara ne yapacağım bende bilmiyorum.

     
    muratdurmus bu yazıya teşekkür etti.
  6. betulmaden

    betulmaden TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar Merhaba

    Bu konuyu bizzat kendim yaşadığım için sizleri de bilgilendireyim istedim. Şu an da bir devlet kuruluşunda belediye de İş güvenliği uzmanı olarak çalışıyorum. Kurulumuzda var yaklaşık 10 kişiden oluşan . Biliyorsunuz ki belediyelerin asıl kadrolarının dışında hizmet alımı yaptığı taşeron firmalar yada bir başka deyimle alt işverenler var ve bende alt işveren firmalara yazı yazarak risk değerlendirme yönetmeliğinin 15. maddesine bağlı olarak her alt işverenden kendi personellerinin bulunduğu ortamlar ve çalışma şartlarına bağlı olarak risk değerlendirmelerinin yapılmasını, eğitimlerinin verilmesini vb . bir sürü konuyla ilgili çalışmalar istedim. Şimdi yukarıda yazan arkadaşıma istinaden 1. cisi alt işveren risk analizi yapacak ama üst işveren yada asıl işverende bağımsız olarak risk değerlendirmesi yapacak. Adam benim ama sende çalışıyor sen yap durumu olamaz. Asıl işveren koordinasyonu sağlayacak, gerekli bilgileri verecek ama gel beraber yapalım durumu olmayacak. Alt işverenin bağımsız olarak belirlediği riski yada tespit ettiği aksaklıkları Asıl işveren bilerek yada bilmeyerek kendi tespit etmiş olmayabilir, dolayısı ile farklı bakış açıları farklı sorumlulukları doğurduğundan bence de alt işveren ve asıl işverenin ayrı ayrı çalışma yapması doğrudur kanımca.

    Herkese iyi çalışmalar dilerim.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    fatmasena ve alix bu yazıya teşekkür etti.
  7. Sorgulayan Adam

    Sorgulayan Adam TÜİSAG Üyesi

    Uygulamalarımızda, şahsi düşüncelerimizi oluştururken ilgili yönetmeliğe uymak zorunluluğuna dikkat edilmesini tavsiye ederim.

    Asıl işveren ve alt işveren ilişkisinin bulunduğu işyerlerinde risk değerlendirmesi
    MADDE 15 – (1) Bir işyerinde bir veya daha fazla alt işveren bulunması halinde:
    a) Her alt işveren yürüttükleri işlerle ilgili olarak, bu Yönetmelik hükümleri uyarınca gerekli risk değerlendirmesi çalışmalarını yapar veya yaptırır.
    b) Alt işverenlerin risk değerlendirmesi çalışmaları konusunda asıl işverenin sorumluluk alanları ile ilgili ihtiyaç duydukları bilgi ve belgeler asıl işverence sağlanır.
    c) Asıl işveren, alt işverenlerce yürütülen risk değerlendirmesi çalışmalarını denetler ve bu konudaki çalışmaları koordine eder.
    (2) Alt işverenler hazırladıkları risk değerlendirmesinin bir nüshasını asıl işverene verir. Asıl işveren; bu risk değerlendirmesi çalışmalarını kendi çalışmasıyla bütünleştirerek, risk kontrol tedbirlerinin uygulanıp uygulanmadığını izler, denetler ve uygunsuzlukların giderilmesini sağlar.

     
    muratdurmus bu yazıya teşekkür etti.
  8. eren-ahmet

    eren-ahmet TÜİSAG Üyesi

    arkadaşlar şunu da unutmayalım lütfen taşeronlar ile ilgili konuların işlendiği tüm yönetmeliklerde asıl işveren ile alt işveren arasında koordinasyondan bahseder bu konuyu özellikle bazı hukukçular ile beraber konuşmuştum

    bildiğiniz gibi asıl işveren, alt işverene bu çalışmaları yaptırmış da olsa istediği kadar sağlam ve sayfalarca sözleşme de imzalatmış olsa kesinlikle sorumluluktan kurtulmuyor tüm durumlarda sorumluluk asıl işveren ve ekibinde

    iş sağlığı ve güvenliği çalışmalarınızda tüm taşeron işçileri kendi ekibinizmiş gibi düşünmek zorundasınız ve daha dikkatli çalışma yapılmak zorunda bu çalışmanın ciddiyetini düşünerek isg maliyetlerini taşeronlar ile paylaşma yoluna giderek hizmetin tek elden alınmasını sağlamanız en mantıklısı yoksa 10 taşeronun 10 ayrı isg organizasyonunda koordinasyon sizde takdir edersiniz ki sağlanamaz

     
  9. betulmaden

    betulmaden TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar sonuçta risk değerlendirmesi dediğin analizde yada raporda bir takım eksikler tespitler meydana çıkıyor , yada belirleniyor ve bunların iyileştirilmesi bütçe gerektirir. Örneğin ben şimdi kadrolu işçiler ile taşeron işçilerini bazen ayırmak zorunda kalıyorum örneğin; 500 kadrolu işçinin olduğu yerde 1500 tane taşeron işçisi var hepsinin sağlık muayenesi, kan tahlili aşılama maliyeti eğitim masrafları 1 ken 3 oluyor mecburen taşeron elemanı olarak ayrılmak zorunda. pratikte böyle devlette bununla ilgili özel sektör yada kamu için teşvik olsa bu iş daha da kolaylaşacak . Gerçi devlet bir tebliği yayınlamaktan aciz ama neyse... yapana değil yaptırana bakmak lazım...

     
  10. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi


    Yani iş gene sonuçta döndü dolaştı devlet bize yardım etsine mi geldi???

     
    Şua bu yazıya teşekkür etti.
  11. betulmaden

    betulmaden TÜİSAG Üyesi

    hiçbir şeyin dönüp dolaşıp devlete geldiği bir şey yok ki olsa da gayet normal adı üstünde DEVLET Vatandaşa öncü olacak, yardımcı olacak, ödüllendirecek yol gösterecek. Bunca yıl hatta senelerdir sen bu işle ilgili kanunlar çıkartmışsın ama uygulatamamışsın en son işçiyi de işvereni de hekimi de ig uzmanı da galeyana getirmişsin kanun çıkarttım demişsin hadi uygula uygulamazsan ceza demişsin hiçbir alt yapıyı oluşturmadan, daha millet alışamadan yasayı ertelemişsin senin emin olmadığın güvenmediğin bir şeye işveren güvenir mi güvenmez işverene o zaman 100 tl de çok gelir 500 tl de tut ki sonra uzmanı atarsın meydana oda anlatır anlatır durur kendini yer bitirir. Kendin yetkili olmamışsın devlet olarak uzmana da yetki vermemişsin Ben soruyorum şimdi İş güvenliği uzmanı olarak işi durdurma işyerini kapatma yetkin var mı ? YOKKKK peki bakanlığa şikayet edebilen kaç uzman yada hekim var eminimmm o da yoktur. Herkesin elini taşın altına koyup bir durup düşünmesi gerek ne işvereni, ne uzmanı nede işçiyi savunurum sen baştan kurallarına koyar ve uygularsan senin altında çalışan adamlarda o kuralları benimser zamanla.
    İş güvenliği uzmanı yok yetişmez demişsin KURSLAR AÇMIŞSIN sokakta kimi görsem İş güvenliği uzmanı olacağım diyor. Ya bu iş bu kadar önemsiz basit değil ki bazen forumda da okuyorum yeni mezun arkadaşlar okul bitiyor, hemen sınav ben uzman oldum sorsan iş güvenliği nedir amaç nedir? cevap yok Bu olayı bile devlet ranta çevirmiştir. Önüne gelen kim varsa sınava giriyor ben 4 yıl okumuşum bide üstüne master yapmışım birde kedinin bile geçmediği dağda tepede çalışmışım o adamla kanun gözünde aynı kefede olacağım bu adalet mi bence değil ?
    He birde bir işyerine başlamadan önce maaş soruluyor , yahu tamam herkesin ihtiyaçları var ama işi bilmiyorsun hele bi öğren zaten sen iyi uzman olursan yada çalışan zaten sen belirlersin maaşını.

    Ben bu konuda dertliyim katılan olur katılmayan olur saygı duyarım ama Önce devlet planla alt yapıyı oluştur sonra uygula yada uygulat bugün olmuş aynı yıl içinde yönetmelikler 2. defa değişmiş, yayınlaması gereken tebliğlerden ses yok.
    İşveren ne gerekiyorsa önce bilinçlenecek, öğrenecek gerekirse yardım alacak sonra planlayıp uygulayacak
    İş güvenliği uzmanı işyeri hekimi de hakkıyla bu işi yapıp ücretini alacak, kursta öğrendikleriyle değil gündemle takiple işini yapacak, sabah pc ye oturunca önce resmi gazeteye bakacak, anlayacak soracak araştıracak
    İşçide kendisi için yapılan bunca kavga için doğru davranacak.

    Herkese sağlam İş sağlığı ve Güvenliği bilinci oluşmuş kültür ortamlarında çalışmayı, kazasız iş günlerinin olduğu mutlu günler dilerim.

     
    Sevgi.isg bu yazıya teşekkür etti.
  12. alix

    alix TÜİSAG Üyesi

    Betul hanım yazdıkalrınızın altına harifen imzamı atarım. 2004 den sonra olaanları da bizler yasadık. Bunlar daha iyi günler... Durun bakalım daha neler olacak neler...

     
  13. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi

    Betül hanım bahsettikleriniz iyi hoş ve olması gereken şeyler ama sanki Türkiye'de ilk kez bu aksaklıklar İSG yasasında yaşanıyor gibi yazmışsınız ya da ilk kez karşılaşılıyor gibi. Türkiye'de hangi yasal düzenleme çıkar çıkmaz çok kullanışlı olmuş ki.. Ama zamanla oturacak hepsi.. Hep öyle olmuyor mu?? :)

     
  14. betulmaden

    betulmaden TÜİSAG Üyesi

    Heh tamda anlatmak istediğim buydu sayın Ediko İSG yasası ilk değil ama son da değil deneme tahtası gibi deniyoruz ben benle ilgili olduğu için isg üzerinden konuştum, ama genel olarak da konuşabilirim. Örneğin bundan sonra evi caddeye bakan evlerden dükkanlardan vergi alınacak şimdi bu uygulama yurtdışında da var mesela Londra da kaldığım için biliyorum Quinn in geçtiği caddelerden geçmek park etmek ücretli yahu sen bunu orda uygularsın da sokağından itfaiye geçmeyecek derecedeki bir sokak için uygulayamazsın önce alt yapıyı oluştur. Bugün olmuş İstanbul da kar yağsa İstanbul felç ama sorsan birilerine ana arterler çalışıyor ara sokağa gir ölsen kimsenin haberi yok zihniyet değişmediği sürece ister a gelsin kanun çıkarsın b gelsin kanun çıkarsın boş
    Aynı bizim ig uzmanı olayı gibi eleme yok rekabet yok işi bilen değil tutturabilen başlarda neyse bu konu derin yaşayalım görelim daha nasıl gariplikler olacak.

     
    Sevgi.isg bu yazıya teşekkür etti.
  15. Ercan Mattaoğulları

    Ercan Mattaoğulları TÜİSAG Üyesi

    Öfke Kontrolü
    Stres Yönetimi
    Empatik İletişimi
    Hastanede Çalışıyorsa(Beyaz Kod Uygulaması,Panik Butonu Uyg.,Hasta Hak ve Sorumlulukları)
    İletişimde İkna becerileri(İkna edici Hayır diyebilmenin Yöntemleri)
    Üst Yönetim ile İlişkiler
    Resmi Protokol Adabı vs vs... Aklıma ilk gelen bu konu başlıkları

     
    muratdurmus bu yazıya teşekkür etti.
  16. Ercan Mattaoğulları

    Ercan Mattaoğulları TÜİSAG Üyesi

    eğer arzu ederseniz size vermiş olduğum konu başlıkları ile ilgili elimde yeterli eğitim materyali bulunmakta gönderebilirim....

     
  17. Ercan Mattaoğulları

    Ercan Mattaoğulları TÜİSAG Üyesi

    Dilek hnm sizinde işinize yarayacak olan sunuları mailinize attım... sevgi ile kalın...

     
  18. makman

    makman TÜİSAG Üyesi

    Ercan Bey,
    söz konusu sunuları banada gönderebilir misiniz?şimdiden teşekkürler

     
  19. Ercan Mattaoğulları

    Ercan Mattaoğulları TÜİSAG Üyesi

    mail adresinizi verirseniz gönderirim tabi ki..

     
  20. Kaan SAKA

    Kaan SAKA TÜİSAG Yönetici Admin

    Ercan bey merhaba,
    Sizin içinde sorun teşkil etmiyorsa siteye yüklemenizi rica ederim.
    Böylece tüm arkadaşlarımız bu paylaşımınızdan yararlanacaktır.
    Diğer durumda bu konu banada gönderirmisiniz diyen mesajlara ve mail adresleriyle dolacaktır.
    İyi çalışmalar.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica