Risk Değerlendirmesi Dosyasında Olması Gerekenler.

Konu, 'Risk Analizleri, Değerlendirmeleri ve Örnekler' kısmında Shun tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Shun

    Shun TÜİSAG Üyesi



    Merhaba arkadaşlar

    geçen bir inşaat firmasında risk değerlendirmesi yapmışlardı risk değerlendirmesi dışında bi kitap şeklinde idi. risk değerlendirmesinden önce baya bi bilgi yazılmıştı bu bilgileri alıp incelemedim bu yazılanlar acil eylem planımı yoksa ön bilgi mi?

    yarın bi inşaat yeri aynı şekilde benden de bi risk değerlendirmesi istedi. işin açıgı daha ilk iş olacagı için biraz tereddütlerim var sonuçta inşaat işi adamlar da ne kemer ne bişi hiç bişey yok kendimi de sağlama almak istiyorum.

    risk analizi değerlendirmelerini yarın gidip resimlerini çekip ona göre hazırlayacam. ön bilgi sayfalarına neler ekleyecem kapak kısmı felan nasıl bi hazırlık yapayım. forumda inşaat için risk değerlendirmelerine baktım tavsite edeceğiniz bir örnek varmı. bir de ön yazı için eklememem gereken taslak hakkında örneği olan varmı tşkler



     
  2. chemistanbul

    chemistanbul Banned



    benim yaptığım risk analizlerinde,
    1-kapak
    2-içindekiler
    3-prosedür
    4-risk analizi
    5-önem ve öncelik sırası
    6-genel öneriler
    7-sonuç raporu
    8-imza sayfası
    9- döf için hazırladığım şablonun örneği

    bu nedenle kitap gibi oluyor.



     
    kimyagerisg, Selcen ÖZBAY, sevgay ve 5 kişi daha buna teşekkür etti.
  3. binnur inözü

    binnur inözü TÜİSAG Üyesi

    Evet,ben de bu şekilde yapıyorum,

     
  4. Ersin

    Ersin TÜİSAG Üyesi

    risk analizi sayfaları hariç firma ismini silerek burada paylaşırmısınız



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    Elvin elçin bu yazıya teşekkür etti.
  5. Shun

    Shun TÜİSAG Üyesi

    paylaşma imkanınız varmı arkadaşlar

     
  6. chemistanbul

    chemistanbul Banned


    ersin bey, bu konuda çok tepki aldım ama prensiplerimden taviz vermem söz konusu değil.
    şöyle ki burada işe başladıkları ilk gün sektörle alakalı olarak
    "sütçünün risk analizi varmı"
    "peynir dükkanının risk analizi varmı"
    gibi beleşçi insanlar olduğu için açıktan dosya paylaşmıyorum.çok tepki oluyor buna ancak taviz vermeyi düşünmüyorum.
    ancak bu yardımcı olmayacağım manasına gelmiyor.istediğiniz bir bilgi varsa söyleyin özelden size ileteyim.bu şekilde acizane paylaşımda bulunduğum arkadaşlar var.ve destek aldığım.
    lütfen ihtiyacınız olan kısmı bildirin elimden geleni yapayım.
    saygılarımla.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    mutozor, yaşar yıldız, Roadtrippin ve 2 kişi daha buna teşekkür etti.
  7. Sercan SELÇUK

    Sercan SELÇUK TÜİSAG Üyesi

    sn. chemistanbul bende merak ediyorum yani gerçekten şuanda da çalışmıyorum herhangi bir yerde yani örnek olması açısından bana da atarmısınız? çünkü ben böyle bişeyi bilmiyordum yani sizin dediğini gibi bir sıralamayı hiç duymadım . İSG konusunda da biraz meraklıyım çok merak ettim. yani yoksa kendim daha uzman olmadan hazırlamıstım sablon olarak rd,prosedür vs yi :)

     
  8. bülent dinçer

    bülent dinçer TÜİSAG Üyesi

    selamlar isg egitimi alıyorum.bu konuda kurs yetersız.lutfen bana örnek atarmısınız.yararlanmak ve ögrenmek isterım
    ....silindi... (alenen iletişim adresi verilemez)

     
  9. faithnomore

    faithnomore TÜİSAG Üyesi


    Ben de çalıştığım firma için risk analizini yaptım fakat sıraladığınız diğer maddelerle ilgili hiçbir bilgim yok yardımcı olabilecek bir döküman ya da örnek gönderebilir misiniz?

     
  10. Kübra Şentürk

    Kübra Şentürk TÜİSAG Üyesi

    Merhaba arkadaşlar ,
    Sn. chemistanbul bende bu sektörde yeniyim ...mayıs ayında sertifika almaya hak kazandım ...Bu kadar detaylı risk analizinden bahsetmeniz ilgimi çekti... Diğer arkadaşlarında bahsettiği gibi kurslar bu konuda yardımcı olmuyor ... yavaş yavaş çalışmalara başladım , örnek olması açısından sizden döküman rica ediyorum ...

     
  11. Murat KOÇAK

    Murat KOÇAK TÜİSAG Üyesi

    Kübra hanım bende sizin gibi yeniyim. Araştırmamız lazım biraz. Yanlış anlamayın beni. Bir rehber istiyorsunuz. Ama chemistanbul, rehberi vermiş zaten. Su an çalıştığınız firmaya maddeleri uygulayın. Uzmanlık yapmıyor olabilirsiniz. En azından tecrübe olur.

     
  12. aydan tokalıoğlu

    aydan tokalıoğlu TÜİSAG Üyesi

    sn. Chemistanbul verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim. Bu yol hartasi cok isimize yarayacak. Yalniz kafama 3. Ve 5. sık takildi.
    Prosedur derken acaba yonetmelikten mi bahsetmeliyiz?
    Onem ve oncelik sirasi derken belirlenen risklerden mi bahsedicez? Riskleri onem sirasina mi koyucaz?

     
  13. aydan tokalıoğlu

    aydan tokalıoğlu TÜİSAG Üyesi

    sn. Chemistanbul verdiginiz bilgiler icin tesekkur ederim. Bu yol hartasi cok isimize yarayacak. Yalniz kafama 3. Ve 5. sık takildi.
    -Prosedur derken acaba yonetmelikten mi bahsetmeliyiz?
    -Onem ve oncelik sirasi derken belirlenen risklerden mi bahsedicez? Riskleri onem sirasina mi koyucaz?
    Cevap verirseniz eger cok memnun olucam.

     
  14. chemistanbul

    chemistanbul Banned

    prosedür kısmı işin bir nevi kompozisyon olarak düşünürsek işin bir nevi giriş bölümü.risk analizinin genel hatları hakkında bilgi verdiğimiz bir bölüm.
    bu risk analizi ile ne amaçlanıyor
    bu çalışma nereyi hangi şirketin hangi bölümünü kapsıyor.
    hangi yöntemle yapıldı.
    sonuçlar ne şekilde analiz edildi.
    hangi mevzuatlar kaynak olarak alındı.
    varsa özel durumlar nedir.

    gibi genel bilgilerin yer aldığı bir kısım.

    önem ve öncelik sırası yapılan risk analizindeki risklerin risk puanlarına göre büyüktenn küçüğe doğru sıralandığı bir bölümdür.

     
    furkan68, Kübra Şentürk ve aydan tokalıoğlu bu yazıya teşekkür etti.
  15. chemistanbul

    chemistanbul Banned

    aslında yapılan çalışma ve belirttiğim bölümler yönetmelikte istenen bölümlerdir.
    KAPAK---firma bilgilerinin bulunduğu kapak sayfası
    İÇİNDEKİLER---hazırlanan bu risk anaizi çalışmasının bölümleri.kitap gibi düşünün
    PROSEDÜR---bir üst mesajımda açıkladım.
    RİSK ANALİZİ---risk analizinin olduğu kısım.
    ÖNEM VE ÖNCELİK SIRASI---risk analizinde belirtilen risklerin,risk puanlarına göre nüyükten küçüğe doğru sıralandığı bölüm.yönetmelikte geçiyor.
    GENEL ÖNERİLER---firmaya yaptıkları işe göre genel öneriler sunuluyor bu bölümde.
    SONUÇ RAPORU---risk analizi sonucunda firmaya risk analizi hakkında açıklama yapılıyor bu bölümde.
    İMZA SAYFASI---yönetmelikte diyorduya "her sayfa paraflanıp son sayfa imzalanır" biz bunu ayrı yaptık
    DÖF ÖRNEĞİ---yapılan döflerin nasıl raporlanacağını gösterir bir örnek.

     
    kimyagerisg, Murat Soyel, furkan68 ve 2 kişi daha buna teşekkür etti.
  16. Elvin elçin

    Elvin elçin TÜİSAG Üyesi

    aslında tamamlanmış bi örnek paylaşılsa insanların kafasında bu kadar soru işaretleri olmycak..ortada farklı farklı analizler olmycak. ünivde tez hazırladığında bile elinde bi örnek oluyo.. riskli bir meslek olduğu için kişide bi korku bi telaş oluşuyo ister istemez..o yüzden bir örnekle analiz yapmak az da olsa rahatlatıyo.

     
    Kübra Şentürk bu yazıya teşekkür etti.
  17. Arkadaşlar,
    Bir örnek teşkil etmesi adına ekteki 2 dokümanı sizlerle paylaşıyorum.
    risk değerlendirme örneğini sitemiz aktif üyelerinde sayın Berkay Yalçın hazırlamıştır. Daha önce kendisi bu dokümanı sitemizde bizzat paylaştığı için tekrar paylaşmakta sorun görmedim. Bu vesileyle de, tamamen risk değerlendirme Yönetmeliğine tam uygun böyle harika bir çalışmayı yapıp bizlerle de paylaştığı için özel teşekkür etmek isterim.
    Ayrıca benim düzenlemeye çalıştığım bir rapor örneğini paylaşıyorum. Aslında biraz da ham, ancak örnek teşkil etmesi adına istifade edeceğinizi düşünüyorum.
    Siz de geliştirilmesini sağlayabilirseniz, burada bizlerle paylaşabilirsiniz.
    Değerli arkadaşlarımızın katkılarından dolayı da teşekkür ediyorum. Bir noktaya ben de ekleme yapmak istersem; önemli olan mevzuattaki standartlara tam uygun, o işletmedeki olası riskleri mümkünse tamamen ortadan kaldıracak veya en aza indirebilecek şekilde değerlendirilmelerin yapılmasıdır arkadaşlar. Tabii ki diğer konular da çok önemli, ancak en önemlisi en doğru ve uygun "Risk Değerlendirmesidir". Herşeyin başlangıcı orasıdır....
    Saygı ve sevgilerimle

     

    Ekli Dosyalar:

    pınnn, zeyno06, idilyilmaz ve 45 kişi daha buna teşekkür etti.
  18. Elvin elçin

    Elvin elçin TÜİSAG Üyesi

    paylaştığınız döküman için tekrar teşekkür ederm..tam istediğim şekilde paylaştınız..yalnız bi soru daha sormak istiyorum.bu paylaştığınız dökümanının sadece çıktısını çıkarıp tesis yetkililerine vermemiz yeterli mi yoksa bir kitap olarak mı çıkarmamız gerekiyor?

     
  19. Arkadaşlar, yazılan mesajlara teşekkür et butonu vasıtasıyla teşekkür etmeniz yeterlidir. Lütfen ayrıca teşekkür ederim, çok teşekkür ederim, nasıl teşekkür etsem azdır, v.b. şekilde yazmayınız.
    Bu şekildeki mesajlarınız forum kuralları gereği silinebilir.
    Buradaki esas amaçlardan bir tanesi de forum konularını kalabalıklaştırmamaktır.
    Saygı ve sevgilerimle

     
    bekir111, ilker özel ve ccesme bu yazıya teşekkür etti.
  20. ccesme

    ccesme TÜİSAG Üyesi

    Dökümana ek olarak acil durum eylem planı da gönderirmisin.yaptığım çalışmaları karşılaştırıp hata var mı eksiğim varmı acaba diye düşünmiyeceğim.

     
    pisagor1453 bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Üyelerimiz bu sayfayı aşağıdaki aramalarla bulmuştur :

  1. risk analizinde bulunması gerekenler

    ,
  2. risk değerlendirme raporu

Yandex.Metrica