Risk Değerlendirmesi Işveren Imzalaması Hak.

Konu, 'Risk Analizleri, Değerlendirmeleri ve Örnekler' kısmında musdincer tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. musdincer

    musdincer TÜİSAG Üyesi



    Merhabalar, risk değerlendirmesi ve acil eylem planının iş güvenliğini uzmanı tarafından değil de sadece işveren tarafından imzalanması yeterlimir? Kanunda öyle bir madde gördüm de



     
  2. Sercan SELÇUK

    Sercan SELÇUK TÜİSAG Üyesi



    yeterlidir bana göre çünkü rd yönetmeliğinde geçici madde 1 de yazıyor. ekipte uzman ve hekime gerek yok diyor bulundurma zorunlulugu hariç aranmaz diyor. o yüzden gerek yok anlıyorum. acil d.planı ise kesin olarak işveren yapar yani onada gerek yok



     
    musdincer bu yazıya teşekkür etti.
  3. musdincer

    musdincer TÜİSAG Üyesi

    Peki düzenlenme tarihi olarak yaptığımız tarihi mi yoksa 01.01.2013 mü yazmak gerekir?

     
  4. chemistanbul

    chemistanbul Banned

    risk değerlendirmesinde tarih, yaptığınız tarihtir.

    diğer kısımlar için daha önce sırf bu konu için açtığım geçmiş başlıklarıma bakabilirsiniz.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. chemistanbul

    chemistanbul Banned

  6. hcr

    hcr TÜİSAG Üyesi

    risk analizi hazırlama ile ilgili iş verenin yeterli eğitim ve bilgisi yok ise, sonuçta bir danışmanlık alması gerektiği ortada bence isg uzmanı en azından danışman olarak imzalamalı..
    iş yerine sadece risk analizi yapıp veriyorsanız sorumluluk almamak adına imza atmak istemiyorsanız rapor danışmanı olarak imzalayıp ek bir sözleşme ile iş yeri sahibinin yükümlülüklerini yerine getirmemesin nedeniyle sorumlu olmayacağınızı belirtir bir sözleşme imzalatabilirsiniz. Tabiki bu benim fikrim. ve olması gerektiğini düşündüğüm bir durum..



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. Sercan SELÇUK

    Sercan SELÇUK TÜİSAG Üyesi


    şimdi risk değerlendirmesi raporu ciddi bir iştir. benim de şahsi bir görüşüm (tabi bu bireysel calısan arkadaslar için geçerli bana göre) risk değerlendirmesine asla imza atmamak . sonucta 2 gün 3 gün veya 1 hafta oraya gidipte gördüğümüz tehlikeleri yazıyoruz ve herhangi bir iş kazasında birde ölümlü oluyorsa bakacakları ilk yer risk analizidir. ve sizde bunun altına imza attıysanız zan altında kalabilirsiniz. yani işveren imza atsın, destek elemanı atsın vs. atsın siz oranın daimi calısanı değilsiniz. Neden imza bu kadar önemseniyor anlamıyorum işini düzgün yaparsan önemli birşey değil atsan ne atmasan ne? ayrıca ben asla ve asla o kadar cesur değilim yani tam zamanlı calısmadıgım bir yerde risk analizine kendi imzamı atmam ve bence kimse de atmamalı . hukuken herkes sizi suçlar siz uzmansınız ve herşeyi bilmeniz görmeniz lazım. Bence bukadar olayı uzatmaya gerek yok ya danısmanlık firması kuracaksınız fatura kesip imzalıyacaksınız yada risk analizini vs. ni güzelce yapıp işveerne verceksiniz onun bile imzalamasına gerek yok . gerekli prosedürleri verirsiniz bide 50 kişi altı calıstırıosa ekip kurdurursunuz yanlız o ekipte uzman ve hekim olmaz yani siz boş yere sorumluluga girmezsiniz 3-5 kurusa . Bugun baktıgımızda hukuki bir durumda bir avukatın sizden alacağı para kat kat fazlası olacaktır. benim düşüncem bu yönde bireysel çalısmada . inşallah kaza bela görmeyiz hiç..

     
    hcr bu yazıya teşekkür etti.
  8. cetintatar

    cetintatar TÜİSAG Üyesi

    Danışman olarak risk analizi yaptığımız zaman "İş Güvenliği Danışmanı" olarak imza atarsak Belge Numaramızı yazmamıza gerek var mıdır?

     
  9. çağatayözcan

    çağatayözcan TÜİSAG Üyesi

    Tabi doktorların nasıl dip.no su yazıyorsa bizim de belge no.yu yazmamız hem etik olur hem de daha şık durur. Atmasan da kimse sana niye atmıyosun kardeşim demez..

     
  10. cetintatar

    cetintatar TÜİSAG Üyesi

    Bir OSGB'ye bağlı çalışıyorsak risk analizi yaptığımızda imza atmasak olmuyor fakat sadece danışman olarak imzalasak (belge no olmadan) risk deg. raporumuz geçerli olmaz mı?

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica