Az Tehlikeli Ve 50 Kişiden Az Çalışanı Olan Esnaf Için Risk Analizi

Konu, 'Risk Analizleri, Değerlendirmeleri ve Örnekler' kısmında hamide şahin tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. yasemin KALKAN

    yasemin KALKAN TÜİSAG Üyesi



    arkadaşlar benim bu konuyla ilgili bir sorum olacak bende mayıstaki sınava girdim ve en az ay belgem yok bu durumda iş verenler özellikle az tehlikeli olan işverenlere risk analizi konusunda yardım edebilirmiyim altına imza atmama gerek yok zaten dimi işveren kendi de yapabilir diyor yönetmelikte(not: teftiş durumunda iş verenin cezai sorumluluğu olmaz dimi iş güvenliği uzmanının imzası yok diye) bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim....



     
  2. Onur TORUN

    Onur TORUN TÜİSAG Üyesi



    ark. elle tutulur bir cevap yazan yok mudur. herkes hikaye, roman yazıyor



     
    Burcu58 bu yazıya teşekkür etti.
  3. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi

    Risk analizini hazırlamak için
    1- Ekibi oluştur
    2- Çalışan temsilcisi ataması yap
    3- Risk analiz prosedürünü oluştur
    4- Ekibe kendini SAKIN DAHİL ETME.
    5- Hazırladığın RA'yı sen hariç ekipteki herkese imzalat.

    Acil durum planları çalışan sayısı 10'un üstündeyse zorunludur.

     
    umutist ve myxoma bu yazıya teşekkür etti.
  4. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi

    Hazırladığınız RA ları sakın imzalamayın. Sizler bakanlık onaylı iş yerinde çalışan uzman değilsiniz. sadece danışmansınız.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
    emperador bu yazıya teşekkür etti.
  5. ardaderi

    ardaderi TÜİSAG Üyesi

    imzalamadığımız bir işten para kazanmamız söz konusu değil ama nasıl bi yöntem uygulamalıyız

     
  6. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi

    İmzalamanıza gerek yok. çünkü işveren RA'yı yapar ya da yaptırır diye bir ibare var mevzuatta. yani işverenin kendisi yapmış olacak analizi.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. Burcu58

    Burcu58 TÜİSAG Üyesi

    ozaman bizlere ne gerek varki imzamızın bi önemi yoksa ..neden bizi talep etsınlerkı işveren sonucta para vermemek ıcın kendıde hazırlar madem öyle...iyice kafam karıştı

     
    alix bu yazıya teşekkür etti.
  8. Burcu58

    Burcu58 TÜİSAG Üyesi

    ozaman bizlere ne gerek varki imzamızın bi önemi yoksa ..neden bizi talep etsınlerkı işveren sonucta para vermemek ıcın kendıde hazırlar madem öyle...iyice kafam karıştı

     
  9. Caner Gayıp

    Caner Gayıp TÜİSAG Üyesi

    Burcu Hanım yapabilse niye versin para tabiki. Ama yapamıyor ki bilmiyor adam nasıl yapsın.

     
  10. faysal

    faysal TÜİSAG Üyesi

    bu konuda kesın ve net cevap yok mu mesela danışmanlık fırması boyle bır hızmet verebılır mı?bız danışman olarak bu hızmetlerı sağlayaılrmyız fatura nasl kesılecek

     
  11. mackerell

    mackerell TÜİSAG Üyesi

    Zaten para vermesinler diye kendileri yapıyorlar yarım yamalak.Yakında alır bunlar mesleğimizi elimizden:))

     
  12. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar bakın fatura kesmek başka bir şey hizmeti vermek başka birşey. işleri birbirine karıştırmayın öncelikle. Risk analiziyle ilgili format ilgili mevzuatta mevcut. siz tehlikeleri muvzuata göre tespit edip bu formata göre gireceksiniz. Örnek olarak yatırım danışmanlığı yapan bir firma müşterisinin yerine gidip alım satım mı yapar yoksa bir rapor hazırlayıp ona göre mi hareket etmesini ister müşterisinde.

    Ayrıca şunu da unutmayın ki isg-katipte uzman olarak atanmadığınız bir firmada risk analizi yaparsanız ve bunuda iş müfettişleri tespit ederse sizce ne olur? bunu da bir düşünün bakalım.

    Müşteri istediği kadar imzamızı istesin sakın imzalamayın. Parayı alamamak gibi bir durum söz konusuysa siz de analizi ve eğitim belgelererini teslim etmezsiniz olur biter.

     
    tokaliaydan bu yazıya teşekkür etti.
  13. 6331

    6331 TÜİSAG Üyesi

    NOKTASINA VİRGÜLÜNE KADAR BU YAZDIKLARINIZA KATILIYORUM...:(

     
  14. faysal

    faysal TÜİSAG Üyesi

    arkadaşlar şimdi uzman olup ta danışmalık şirketı kurup risk analizi yapan arkadaşlar war mı bıze bır yol gostersınler lutfennn

     
  15. eren-ahmet

    eren-ahmet TÜİSAG Üyesi

    arkadaşlar unutmamanız gereken bir durum daha oluştu

    bizden istenen risk analizi ile beraber temel iş sağlığı güvenliği eğitimide verilmesi
    ancak yeni çıkan eğitim yönetmeliğine göre faturada kesseniz eğitimi bireysel uzman olarak veremeyeceksiniz
    bu durumda işveren risk analizini ayrı yaptırıp eğitimide OSGB den alamayacağına göre bu duruma dikkat

     
    Mustafa Başköylü, hamide şahin ve Cem BAYDAR bu yazıya teşekkür etti.
  16. seyfullah

    seyfullah TÜİSAG Üyesi

    hocam nasıl olacak peki risk analizi yaptık eğitimi de ayrı olrak OSGB den mi alcaklar adam o zaman bize analiz yaptırmaz ki

     
  17. Hürkan

    Hürkan TÜİSAG Üyesi



     
  18. Hürkan

    Hürkan TÜİSAG Üyesi

    su an risk analizini kanuna göre işveren kendisi de yapabilir ve imzalar diyor. burada risk analizini hazırlayan başka biride olabilir ve imzalayabilir. ( hazırlayanın belgesi olma zorunluluğu yok). sonuçta burada sorumlu olan işverendir. cunku işveren için uzm zorunlu değildir.

    arkadaşlar, RD 1 ocak 2013 de başladı. ancak 50kişinin altında calısanlar için uzm zorunluluğu 30 haz. baslıcak.
    bu firmalar RD için mutlaka isg-katipten atanan bir uzm'nın hazırlamasına dair kanunda ibare yoktur. müfettişleri tespit edince ne olacak ki???

     
  19. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi

    Taktir tamamen size ait. Sahada çalışan birisi olarak bu şekilde olmalıdır diyorum. imzayı atmak istiyorsan at. müfettişte senin belgeni askıya alır benimkini değil. Yukarıda eren-ahmet isimli arkadaşın yazdığını okuyun. çok doğru bir noktaya değinmiş. Bireysel olarak RA yapsanız dahi eğitim belgesi veremeyeceksiniz (
    Ç
    ALI
    Ş
    ANLARIN
    İŞ
    SA
    Ğ
    LI
    Ğ
    I VE G
    Ü
    VENL
    İĞİ
    E
    Ğİ
    T
    İ
    MLER
    İ
    N
    İ
    N
    USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK Madde:15/2)
    Sen bir yerde RA yaparken orada danışman pozisyonundasın. danışmanın hazırladığı yasal bir belgeye imza attığı nerede görülmüş.


     
  20. Cem BAYDAR

    Cem BAYDAR TÜİSAG Üyesi

    Çok doğru bir tespit. Diğer uzman arkadaşları da bu konuda bilgilendirmemiz lazım.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica